Objavljeno: 26.09.2022. | 1 minute čitanja
Ako se vratimo malo u prošlost i spomenemo ćinioce koji su unatrag 10-ak godina bili značajni za SEO nailazimo na činioce koji su i danas aktivni:Navodimo dva određena moderna faktora rangiranja koje i ako se bavite SEO-om ili digitalnim marketingom ili radite na web stranici, možete početi da razmatrate već danas.
Način na koji korisnici komuniciraju sa rezultatima, šta klikaju i kako stupaju u interakciju sa stranicama koje pronađu.
Zamislimo da započinjete pretragu na Google-u. Ukucate svoj upit i evo rezultata. Evo jedne stranice rezultata, pa evo druge stranice rezultata. Nakon mnogo vremena, gotovo da niko više nema tendenciju klikati.
Sada razmislimo o tome koliko Google ima podataka o načinu interakcije ljudi sa tim rezultatima pretraživanja. Na naslovnoj vide puno toga šta se događa i mogu videti trendove. Puno je klikova. Mogu videti na šta ljudi troše vreme ili gde se zadržavaju. Na drugoj stranici i šire događa se vrlo malo angažmana korisnika pa je vrlo malo i relevantnih podataka koje Google može koristiti.
Jasno je da web stranice na prvoj stranici rezultata pretraživanja imaju više linkova nego na drugim stranicama. Tu dolazimo do toga da Vam trebaju osnove SEO-a da biste se uopšte postavili na prvu stranicu. Google će Vas razmotriti za prvu stranicu rezultata ako imate dovoljno dobar SEO i ako imate dovoljno linkova.
Jasno je da kad svi ti korisnički podaci postoje. Kada Google zna gde klikćete i kako ljudi stupaju u interakciju sa web lokacijom, to su merni podaci koje će Google koristiti kao faktor rangiranja. U situacijama kada nema puno korisničkih podataka, rangiranje se više određuje mernim podacima veza i zato dublje u rezultatima vidimo da su veze više prateći faktor.
Na sličan način možemo posmatrati ključne reči, od vrlo popularnih pojmova do pojmova koji se vrlo retko traže. “Glavni” pojmovi imaju mnogo korisnika koji ih pretražuju, tako da Google ima puno korisničkih podataka kako bi mogao da proceni gde korisnici klikću. Za “slabije” pojmove koji dobijaju samo nekoliko pretraživanja svakog meseca jednostavno nemaju toliko podataka.
I opet, ono što se vidi je da popularni, konkurentni uslovi, gde se događa puno pretraživanja, Google procenjuje kao bolju web lokaciju sa boljim angažmanom. Za pojmove sa slabijim pretragama, gde nemaju te podatke, poredak se više temelji na snazi veze.
Brojna istraživanja koja potvrđuju vrednost korisnikova angažmana:
Iako Google neće priznati šta tačno radi i ne opisuje svoje algoritme detaljno, povremeno se mogu uočiti određeni faktori koji značajno utiču na SEO.
Stranica s puno oglasa i popup prozora da jedva možete da vidite bilo koji sadržaj na stranici. Potpuno preplavljena oglasima. Stranica koja sadrži blokator. Stranica koja traži da se prijavite ili registrujete pre nego što krenete sa daljim pretraživanjem. Postavljanje video dokumentarca o potpuno drugoj temi. Kao da je korisnik došao da pročita ovaj članak, a Vi ste mu dali nepovezani video zapis.
U ovom trenutku uvereni smo da Google ima previše podataka o tome kako ljudi stupaju u interakciju sa rezultatima pretraživanja i web lokacijama da biste Vi to mogli da ignorišete. Ako je Vaša web lokacija loše iskustvo, zašto bi Vam Google za početak omogućio najbolje rezultate i zašto bi Vas zadržao tamo?
Šta Vi možete da učinite?
Šta možete da učinite sa tim? Odakle možete da počnete? Možete otići u Google Search Console-u i pregledati stope klikanja za Vaše stranice kada se pojave u pretraživanju. A u Google Analytics-u možete osim brojnih mernih podataka, da vidite stopu napuštanja početne stranice za posetioce koji dolaze na Vaše stranice, posebno one koji dolaze iz organskih rezultata pretraživanja. Stoga tražite teme, tražite trendove. Otkrijte postoje li stranice ili kategorije Vašeg web mesta na koje ljudi ne vole klikati kad se pojave u rezultatima. Otkrijte postoje li stranice na kojima ljudi kad na njih dođu odmah s njih i odu. Bilo koji od tih loših znakova mogao bi vas “negativno koštati” u rezultatima.
Pisali smo o korisničkim signalima. Drugo područje koje želimo pogledati je ono o “signalima robne marke”. Marka se može gledati kao kompanija, ali i kao osoba. Kad razmišljamo o ideji da je brend, pomislimo koliko je kompanija poznata i koliko se sviđa korisnicima. Ovo su neka pitanja koja signaliziraju da imate snažnu marku, da su korisnici za nju čuli, da ju pretražuju i da Vas preporučuju zbog određenih pozitivnih činjenica koje su korisnici prepoznali.
Kad govorimo o tome da korisnici pretražuju određeni brend, zvuči kao da govorimo samo o opsegu pretraživanja. Koliko puta mesečno ljudi upisuju ime brenda u Google?
Istraživanjima se ponovo došlo do jednog zanimljivog zaključka. Ispostavilo se da se snaga web mesta više odrazila u tome koliko korisnika je pretraživalo brend nego prema autoritetu koji domen ima.
Godinama su SEO-vci brinuli o vezama, ali čini se da pretraživanja povezana sa snagom brenda imaju veći uticaj na organsku poziciju. Veruje se da kada Google vidi korisnike da zajedno sa upitom traže ime brenda, počne Vas rangirati više i po nebrendiranim pojmovima. Veruje se da su signali oko imena brenda snažniji od onoga što veze i ključne reči mogu učiniti.
Šta VI možete da učinite?
Šta možete da učinite tim saznanjem? Pa, prvo morate da shvatite da je svako ulaganje koje napravite u izgradnju brenda, bilo kroz plaćeno oglašavanje ili određenim PR aktivnostima, dobar posao. Međutim, sada ono ima dvostruku vrednost zbog uticaja na SEO. Te aktivnosti nateraće ljude da Vas traže, prate i dele njima zanimljiv sadržaj. Ako radite za kompaniju vrednu milijardu dolara, trebalo bi da budete sigurni da su Vaši SEO i PR timovi dobro povezani i dobro usklađeni kao i da razgovaraju zajedno. Ako ne radite za kompaniju vrednu milijardu dolara, imamo dva mala, zanimljiva primera za Vas.
Google se razvija. Svi smo svesni toga. Sada već može da prikupi puno podataka o načinu na koji ljudi komuniciraju rezultatima pretraživanja i drugim stranicama i sada koristi mašinsko učenje za obradu svega toga kako bi mogli da bolje procene i odgovore na pitanje: “Dajemo li ljudima dobro korisničko iskustvo?” i “Jesu li web mesta koja rangiramo ona koja zadovoljavaju upite korisnika?”
SEO igra se promijenila.
Sada kad započinjete, sve osnove i dalje važe. Pročitajte Arbonin besplatni eBook SEO za početnike, napravite sjajan tehnički SEO, napravite sjajna istraživanja ključnih reči, napravite odlične veze. To su još uvek potrebni faktori da biste mogli da postete igrač u svojoj industriji kako biste se približili prvim pozicijama za sve pojmove koje želite da ciljate.
Ali kada se pokušavate učvrstiti i postati puno veći brend, razmislite o dobroj igri koju Google igra. Žele se pobrinuti da kada neko klikne na rezultat, ostane tamo. Ne žele da vide kako korisnik odustaje i traži relevantniji odgovor na svoj upit. Google ne želi da vidi vezu i naslov na koji ljudi žele kliknuti na šestom mestu. Stoga ciljajte njihove KPI-je. Razmislite o tome kako možete da pomognete Google-u osiguravajući da su Vaši rezultati oni koje ljudi žele kliknuti. Svakako proverite da kad ljudi kliknu Vaše rezultate, da je to stranica na kojoj će ostati.
Ali na kraju, nikada nećete izgubiti ako poboljšate autoritet svog domena i angažman svog sadržaja. To su samo dobre stvari koje treba uraditi za posao. Jača prepoznatljivost brenda, kvalitetan sadržaj i web stranica na kojoj ljudi žele da provedu vreme izuzetno su važni i zbog prihoda, ali sada je sve to dvostruko važnije jer ima ogroman uticaj na Vaš SEO.
Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.
Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.
Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.
Sada ste član Standard Arbona cluba.
Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.
Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.