Česta pitanja

Optimizacija za tražilice

Koje opcije optimizovati na checkout obrascu kako bi se povećala web shop prodaja?

Svaki web shop ima cilj da što više svojih posetioca pretvori u svoje kupce. Međutim, ponekad nudeći previše mogućnosti ili tražeći previše podataka može rezultirati smanjenjem broja konverzija.

Checkout obrazac obično se sastoji od nekoliko koraka i završna je faza u procesu kupovine. Važno je da bude jednostavan, jasan i da izgleda sigurno.

Kako bi se smanjio broj odustajanja korisnika na ovom koraku, ovde su preporuke u skladu sa najboljim UX praksama:
  • podeliti obrazac na više koraka s obzirom da je predugačak
  • mogućnost prijave / registracije / kupovine kao gost
  • ne vraćati korisnika na prethodne korake
  • optimizovati obrasce
  • dodati pojedinosti o narudžbini
  • izmeniti tekst CTA buttona

Podeliti obrazac na više koraka da nije predugačak

Podeliti obrazac na nekoliko koraka (Podaci o dostavi / Način plaćanja / Potvrda o narudžbini) i prikazati indikator napretka kako bi korisnik znao koliko mu je tačno koraka preostalo do završetka narudžbine.

Mogućnost prijave / registracije / kupovine kao gost

U prvom koraku checkout obrasca potrebno je korisnicima ponuditi mogućnost prijave / registracije / kupovine kao gost kako bi imali dovoljno izbora za ostavljanje osobnih podataka potrebnih za dostavu proizvoda.
Potrebno je da navedete benefite svakog od načina prijave. To znači, ako se korisnik registruje potrebno je da istakne benefite koje time dobija, npr.:
  • Praćenje toka narudžbine
  • Kompletan pregled dosadašnjih kupovina

Povratak na prethodni korak

Checkout proces treba biti linearan, ne sme se korisnika vraćati na neki od prethodnih koraka.
Preporuka je da se korisniku omogući povratak na prethodni korak klikom na korake u traci napretka ili klikom na dugme povratka u browseru.
Kada na webu postoji traka napretka, korisnici tačno znaju što ih u kojem koraku očekuje i koliko je koraka preostalo do završetka narudžbine.

Pojedinosti o narudžbini

Pre predaje narudžbine, potrebno je ponoviti pojedinosti o narudžbini, uključujući količinu, proizvode i ukupne troškove. Potrebno je prikazati i trošak dostave i vreme isporuke.

Tekst CTA buttona

Tekst CTA buttona “Nastavi” / “Primeni” / “Završi” je generički i potrebno ga je proširiti kako bi korisnici jasno znali što će se dogoditi u sedećem koraku. Predlog je da ih uvek optimizujete detaljnije specifikovati poput: “Idi na naplatu”, “Završi narudžbinu” / “Predaj narudžbinu”.

Ako niste sigurni koliko mogućnosti da ponudite posetiocima uvek odaberite manji broj. Ako u budućnosti želite da dodate još, napravite A/B testove.

 

Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer