Česta pitanja

Optimizacija za tražilice

Koje opcije optimizovati na checkout obrascu kako bi se povećala web shop prodaja?

Svaki web shop ima za cilj što više svojih posetioca pretvoriti u svoje kupce. Međutim, ponekad nudeći previše mogućnosti ili tražeći previše podataka može rezultirati smanjenjem broja konverzija.

Checkout obrazac obično se sastoji od nekoliko koraka i završna je faza u procesu kupovine. Važno je da bude jednostavan, jasan i da izgleda sigurno.

Kako bi se smanjio broj odustajanja korisnika na ovom koraku, preporučuje se da u skladu sa najboljim UX praksama:
  • podeliti obrazac na više koraka s obzirom da je predugačak
  • mogućnost prijave / registracije / kupovine kao gost
  • ne vraćati korisnika na prethodne korake
  • optimizovati obrasce
  • dodati pojedinosti o porudžbini
  • izmeniti tekst CTA button-a
  
  

Podeliti obrazac na više koraka da nije predugačak

  
Podeliti obrazac na nekoliko koraka (Podaci o dostavi / Način plaćanja / Potvrda o narudžbi) i prikazati indikator napretka kako bi korisnik znao koliko mu je tačno koraka preostalo do završetka porudžbine.
  
  

Mogućnost prijave / registracije / kupovne kao gost

  
U prvom koraku checkout obrasca potrebno je korisnicima ponuditi mogućnost prijave / registracije / kupovine kao gost kako bi imali dovoljno izbora za ostavljanje ličnih podataka potrebnih za dostavu proizvoda.
Potrebno je navesti benefite svakog od načina prijave. To znači, ako se korisnik registruje potrebno je istaknuti benefite koje time dobija, npr.:
  • Praćenje toka porudžbine
  • Kompletan pregled dosadašnjih kupovina
  
  

Povratak na prethodni korak

  
Checkout proces treba biti linearan, ne sme se korisnik vraćati na neki od prethodnih koraka.
Preporuka je da se korisniku omogući povratak na prethodni korak klikom na korake u traci napretka ili klikom na dugme povratka u browser-u.
Kada na web stranici postoji traka napretka, korisnici tačno znaju šta ih u kom koraku očekuje i koliko je koraka preostalo do završetka porudžbine.
  
  

Detalji o narudžbini

  
Pre predaje porudžbine, potrebno je ponoviti detalje o porudžbini, uključujući količinu, proizvode i ukupne troškove. Potrebno je prikazati i trošak dostave i vreme isporuke.
  
  

Tekst CTA button-a
  

Tekst CTA buttona “Nastavi” / “Primeni” / “Završi” je generički i potrebno je proširiti ga kako bi korisnici jasno znali šta će se dogoditi u sledećem koraku. Predlog je da se uvek optimizuju i detaljnije specifikuju poput: “Idi na naplatu”, “Završi porudžbinu” / “Predaj porudžbinu”.

Ako niste sigurni koliko mogućnosti ponuditi posetiocima uvek odaberite manji broj. Ako u budućnosti budete hteli da dodate još, napravite A/B testove.

Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer