Česta pitanja

Google Ads

Koliko ključnih reči treba da imate u Google Ads grupama?

Kada je reč o Google Ads kampanjama, tipičan odgovor za broj ključnih reči unutar jedne grupe oglasa je 20-25 ključnih reči i nikako ne više od 30 ključnih reči. Treba da imate na umu da je ova informacija samo savet i nije urezana u kamen. Na kraju dana je najvažnija stvar da su ključne reči u svakoj grupi oglasa usko povezane jedna sa drugom tako da možete da stvorite što specifičniji tekst oglasa. 

Ne postoji određeno pravilo koliko bi ključnih riječi morala imati jedna grupa oglasa

Postoji mnogo činilaca koji utiču na to koliko ćete u jednoj grupi oglasa imati ključnih reči. Broj potrebnih ključnih reči će se razlikovati od svakog oglašivača pa je važno da imate predstavu o tome šta biste želeli da postignete oglašavanjem.

Broj ključnih reči u grupi oglasa utiče na:

Nemojte slepo verovati broju 30!

Jeste li ikada čuli za izraz “manje je više”? Ovaj je izraz i više nego tačan kada govorimo o PPC oglašavanju. 

Naime, nećete imati nikakve koristi ukoliko napunite grupu oglasa ključnim rečima. Štaviše, pretrpavanje grupa oglasa ključnim rečima smatra se jednom od najčešćih grešaka Google oglašavanja. 

Dakle, sasvim je u redu da imate grupu oglasa sa manje od 30 ključnih reči jer to znači da ste efikasno organizovali svoj Google nalog i da ste stvorili relevantne kopije oglasa. Isto tako, mnogo je primera u kojima grupe oglasa nisu sadržavale više od četiri ili pet ključnih reči, a ostvarile su uspešne rezultate. 
 

Prema Google-u 5 ključnih reči je minimum

Google preproučuje da u svakoj grupi oglasa imate najmanje 5 ključnih reči. Ako pogledate karticu “prilike” (opportunities tab) videćete Google-ove predloge za dodavanje više ključnih reči u grupe oglasa koje imaju manje od pet ključnih reči. 

Dodavanjem ključnih reči će se vaš Search Health Score povećati i biće sve bliži 100% oceni. Međutim, možete da naškodite samoj kampanji ukoliko dodate ključne reči samo radi postizanja veće ocene. Neke ključne reči možda neće biti toliko relevantne za pojedine grupe oglasa pa ćete tako negativno uticati na konverzije, stope klikova (CTR) i ocenu kvaliteta.

Uopšteno govoreći 20-25 ključnih reči je optimalan broj za grupu oglasa

Preporučuje se da nemate više od 20 ključnih reči po grupi oglasa jer je cilj da svaka grupa oglasa ima usko povezane ključne reči. Previše ključnih reči dovodi do niskih stopa klikova i loših ocena kvaliteta. 


Najbolja praksa je svako malo dodavati nove ključne riječi i pauzirati one koji nemaju uspješnih rezultata
Uprkos ovom saznanju, testiranje novih ključnih reči je i dalje dobra praksa, ali važno je da održavate ravnotežu ključnih reči u kampanjama. Kada dodajete nove ključne reči, uklonite one sa lošim rezultatima kako biste napravili mesta za nove. Ova praksa će vam omogućiti testiranje novih ključnih reči bez potrebe za povećanjem proračuna.

Ukoliko tražite agenciju za vođenje Google Ads kampanja, slobodno nam se javite! Mi znamo da držimo ključne reči pod kontrolom, a i vaš budžet ;)
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Kako izračunati Quality Score?

Ocena kvaliteta, odnosno Quality Score ocenjuje se na skali od 1 do 10. Tri su činioca koja definišu ocenu kvaliteta: očekivana stopa kliktanja, relevantnost oglasa i doživljaj odredišne stranice.

Ocena kvaliteta zajednička je procena ukupnog izvođenja ključne reči na licitacijama oglasa. Svaka ključna reč na osnovu navedenih podataka dobija ocenu kvaliteta na skali od 1 do 10.

1 označava najnižu ocenu, dok je 10 najviša ocena.

Ocena kvaliteta se može proveriti na sedeći način. Pri vrhu vašeg Google AdWords naloga možete da kliknete na karticu Kampanje pa nakon toga na karticu Ključne reči. U tablici sa statističkim podacima se nalazi stub Ocena kvaliteta... Saznajte više

Šta je to Display Network odnosno prikazivačka mreža?

Display Network ili prikazivačka mreža pomaže vam da doprete do ljudi koji pregledaju svoje omiljene web stranice, gledaju YouTube video, proveravaju svoje Gmail naloge ili koriste mobilne aplikacije.

Putem Google prikazivačke mreže se pomoću različitih formata oglasa povezujete sa korisnicima i na taj način možete da zaokupite njihovu pažnju u ranoj fazi kupovine.

Display Network vam omogućava prikazivanje oglasa u pravo vreme i na pravom mestu. Ipak, da bi vaša display kampanja bila uspešna, veoma je važno ispravno postaviti ciljanje korisnika. Moguće je kontekstualno ciljanje na osnovu ključnih reči ili određenih tema iz područja kampanje. Takođe, postoji mogućnost odabira web-lokacija... Saznajte više

Da li postoji ograničenje za broj ključnih reči na koje možemo da se oglašavamo?

Ključne reči su najbitnija stavka za SEO, a za Internet reklamiranje one su jednako tako važne kako bi klijent jednostavnije i brže došao do proizvoda ili usluge koja ga zanima. Postavljanjem kvalitetnih ključnih reči na AdWords kampanju osigurava se veća posećenost, automatski i zarada na proizvodima ili uslugama za koje je oglas namenjen. Važno je da odaberete tražene ključne reči kojima je konkurencija mala, a cena takođe ne previsoka za jedan klik. Naravno cena klika zavisi od konkurencije za tu ključnu reč.

Ograničenja za broj ključnih reči nema, ali što ih je više postavljenih to će biti veća šansa da neko... Saznajte više

Kako da napravite profitabilnu AdWords kampanju?

AdWords kampanja je jedan od glavnih načina reklamiranja preko Googla. Samo pokretanje kampanje je veoma složen posao koji zahteva maksimalnu koncentraciju i puno vremena ukoliko želimo da napravimo kvalitetan oglas koji će biti od velike pomoći za vašu firmu, a puno jeftiniji od drugih oblika traženja klijenata.

Kako bi što uspešnije postavili AdWords oglas u nastavku ćemo vam opisati korake po kojima ćete napraviti uspešnu kampanju.

Prvi i osnovni korak jeste provera potražnje u odnosu na tržište, odnosno da vidite koliko su uopšte klijenti zainteresovani za ono što se nudi. U zavisnosti od toga koliko korisnika pretražuje vašu firmu ili delatnosti kojima... Saznajte više

Kako da izračunate mesečni proračun potreban za AdWords marketing ?
Oglašavanje na Google AdWordsu danas je jedan od najpopularnijih, ali i najefikasnijih načina reklamiranja. Cilj AdWords kampanje je ponuda proizvoda i usluga klijentima koji preko internet pretraživača traže upravo taj proizvod ili uslugu. Ovo je ujedno i jedan od načina oglašavanja gde će oglas otvoriti i pročitati samo ciljana osoba, odnosno potencijalni kupac. AdWords kampanja se zasniva na kvalitetnom odabiru i postavljanju ključnih reči preko kojih će klijent doći do Vas. Svaka ključna reč naplaćuje se u zavisnosti od konkurencije, popularnosti i broja prosečnih mesečnih pretraživanja. A koliki je mesečni proračun potreban da bi AdWords marketing bio uspešan, zavisi od... Saznajte više
Elena Majer