Realizacija marketing plana web shop prodaje

Objavljeno: 19.06.2020. | 1 minute čitanja

U prošlom blogu bila je reč upravo o tome kako da prilikom pokretanja online poslovanja napravite uspešan marketing plan. Do ovog trenutka trebalo bi da bude jasno razumeti suptilne nijanse koje definišu vaše poslovanje.

Ako ste na početku svog online poslovanja, ovo je trenutak kada počinjete da postavljate temelje za budući rast, a ako ste već uspostavljeni posao i već duži period imate web shop prodaju, ovo će ubrzati putanju rasta.

Kako da krenute sa realizacijom marketing plana kada je on već jasno napisan i definisan? Otkrijmo:

1. Odredite strategiju prodaje i generisanje potencijalnih kupaca

Ovde se stvarate. I nažalost, ovde se zaustavljaju odgovori "jedan način za sve". Danas je beskrajan broj načina na koji možete da plasirate svoje poslovanje i to je dobra stvar!

Zamislite grafiku prodajnog levka koja pokazuje put kupaca od svesti do razmatranja, stvaranja interesa i želje za poduzimanjem određene akcije. Sada zamislite da svaka faza tog procesa uključuje beške o specifičnim marketinškim strategijama koje ćete koristiti za upućivanje potencijalnih kupaca kroz taj tok.

Na vrhu toka videćete strategije jačanja svesti o robnoj marki koje često ne ostvaruju trenutne konverzije - poput objavljivanja organskog društvenog sadržaja ili programskih prikaza oglasa. I pri dnu vidjtćete oglase Google pretraživačke mreže, Instagram oglase i komunikaciju putem e-maila.

Ali ne brinite, strategije i taktike koje slede nakon toga daju pozitivne rezultate.

2. Koristite tehnologiju i softver za izveštavanje

Pre nego što napravite ozbiljan marketinški iskorak morate da postavite sledeća pitanja:
  • Da li je tehnologija koju trenutno koristim za praćenje učinkovitosti mojih marketinških aktivnosti adekvatna?
  • Može li da se koristi za utvrđivanje KPI-ova kojima želim poboljšati poslovanje?
  • Hoće li to pomoći timu da precizno utvrdi ROI?

Ako je vaš odgovor "ne", morate razmotriti promenu pre nego što se uvede nova strategija online prodaje. A ako je vaš odgovor "da", to je sjajno!

#1 Google Data Studio je alat koji treba svakako uzeti u obzir u ovoj fazi izvođenja marketing plana. Ogroman broj marketinških kanala i dalje raste i zbog toga alati koje koristite za praćenje tih podataka trebaju da budu korisni, učinkoviti i brzi. Automatsko kreiranje izvještaja te lako povezivanje s Google Analyticsom, Search Consoleom, Google Adsom, Facebook-om te ostalim sličnim alatima ovaj alat čine vrednim delom poslovanja.
#2 SEMrush je alat s kojim se mogu identificirati plaćene ključne reči oglašivača i strategije koje se koriste za konvertiranje kupaca. Dobijeni podaci odličan su početak za bolju optimizaciju ličnog sadržaja, a time i bolju poziciju na Google pretraživaču.
#3 Google Search Console je alat uz pomoću kojeg se može videti kako Google vidi i doživljava web sajt i kako je on tehnički optimizovan.
Daje vredne podatke uz pomoću kojih se mogu ispraviti greške na web sajtu i tako ga unaprediti.


3. Započnite sa konverzijama

Preporučujemo da se kampanje prvo razviju kako bi se postigla prodaja i pozitivan zamah poslovanja. Zatim, nakon što se vaš tim oseća prijatno sa početnim rezultatima, nastavite razvijati celu svoju strategiju marketinga online prodaje.

4. Testirajte i isprobajte različite mogućnosti

Izdvojite deo svog proračuna za web shop prodaju kako biste testirali nove strategije. Uostalom, nikada nećete da znate šta deluje dobro, a što ne dok nešto ne isprobate ili ne testirate.

Ne trošite novac uzalud, ali zavisno od veličini proračuna, pokretanje jednostavnih testnih slučajeva na manjim tržištima može vam pružiti potrebno opravdanje povećanja proračuna, potvrditi prethodne preporuke i / ili otvoriti vrata novim prilikama na tržištu


5. Pročistite i proširite svoju marketinšku strategiju online poslovanja

Sad postaje zabavno! Videli ste pozitivan zamah i spremni ste na više.

Do ovog trenutka ste dobro razumeli što radi, što treba poboljšati i koje mogućnosti još postoje, te ni u jednom trenutku niste iscrpili sve svoje mogućnosti.

Stoga pročistite i pojačajte početne strategije. Nakon što je kampanja pokazala pozitivan povrat ulaganja, vreme je da povećate proračun, ali i iznos! Pored toga, možete se još više kreativno razvijati.

Neke strategije koje treba uzeti u obzir:
  • Zajednička ulaganja i partnerstva - komplementarni brendovi postigli su uspjeh kroz partnerstva. Možete zajednički stvoriti sadržaj koji obe marke izlaže na popisu e-maila drugih članova. Prilike su beskrajne, a kada se brendovi usklade, obe marke imaju koristi.
  • Povećajte prosečnu vrednost narudžbine - bili ste u potrazi za poticanjem prodaje. Sada pokušajte povećati prosečnu vrednost narudžbe. Krenite sa kodovima za popust kako bi potaknuli veći broj kupovini ili ponudite besplatnu dostavu za narudžbine 50% veće od vaše trenutne prosečne vrednosti narudžbine.
  • Preporuke - ponudite trenutnim kupcima mogućnost da vas predlože prijateljima i budu nagrađeni za to. To je dobitna taktika. Oni postaju vojska zagovornika robnih marki, dok u isto vreme pretražuju vaš katalog proizvoda kako pronaći nove načine za popuste ili akcije.

Nakon primene ovoga, vreme je za iskoristiti puni potencijal koji dolazi s otvaranjem web shopa, odnosno njegovom realizacijom. Koji su preporučeni kanali za korišćenje, alati i tehnike online poslovanja - to saznajte u sledećem blogu! :)

 
Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer