Šta je Google AdWords sertifikat?
Google AdWords sertifikat je
Google-ova profesionalna akreditacija koja dokazuje da je pojedinac prošao osnove i napredne aspekte Google AdWords-a. Google AdWords sertifikat znači da vas Google prepoznaje kao
stručnjaka za online oglašavanje. Sertifikat možete da zaradite putem Google-ovog online programa za obuku nazvanog
Academy for Ads (Akademija za oglase).
Koje su prednosti AdWords sertifikata?
Kako biste zaslužili
Google AdWords sertifikat, morate da budete član Google Partners-a. Neke od prednosti dobijanja sertifikata su:
- Sertifikat je dokaz stručnosti. Pokažite sadašnjim i budućim klijentima da ste sertifikovani.
- Pomozite svojoj firmi da dobije bedž Google Partnera ili Premier Google Partnera. Kako bi firme zaradile bedž, jedan od uslova jeste da moraju imati barem jednog sertifikovaog člana.
Kako funkcioniše Google-ov AdWords ispit?
Kreiranjem naloga na Akademiji za oglase (Academy for Ads), dobićete pristup
besplatnim video lekcijama za različitih područja u AdWords oglašavanju.
Kako biste postali sertifikovani, za početak
morate da prođete Google AdWords Fundamentals ispit, tj. osnove i dodatni ispit prema želji:
- Search Advertising
- Display Advertising
- Mobile Advertising
- Video Advertising
- Shopping Advertising
Potrebni koraci za dobijanje Google AdWords sertifikata
Korak #1: Izradite ili odaberite Google nalog
Posedujete li više Google naloga, moraćete da
odlučite koji ćete da koristite.
Ako radite za
agenciju ili firmu, veoma je verovatno da ćete morati da koristite svoju poslovnu email adresu.
Ako ste
privatni korisnik i sertifikat želite da dobijete na svoju ruku, preporučujemo da odaberete Google nalog za koji želite da se vaš sertifikat povezuje.
Korak #2: Pridružite se Google Partnerima
Kada se prijavljujete na Google Ad Academy, proverite jeste li odjavljeni sa ostalih Google naloga. U suprotnom bi moglo da dođe do zabune pa će vas Google automatski prijaviti drugim nalogom.
Kada ste prijavljeni sa svojim nalogom za koji želite da dobijete sertifikat, idite na
http://google.com/partners. Kliknite na karticu "Pridružite se programu Google Partneri" (Join Google Partners) i nakon toga "Join now" dugme.
Nakon toga, pred vas će doći svi
Google-ovi uslovi i pravila pružanja usluga. Nakon što sve pročitate, službeno ste se pridružili programu Google Partners.
Korak #3: Popunite Google profil
Ovaj profil je vaš lični profil koji se, ako želite, može javno prikazivati svim Google Partnerima. To je ujedno i vaš
službeni profil sa kojim će biti vezani vaši sertifikati.
Pod opcijama takođe imate mogućnost da pronađete svoju firmu i da im pošaljete
zahtev da im se pridružite. Ako se odlučite na ovaj korak, zahtev će se poslati administratoru firme koji će morati da potvrdi vaš zahtev.
Korak #4: Učenje za AdWords ispite
Ako ste novi član Google Akademije, preporučujemo da
prođete kroz celi Google-ov sadržaj. Pripremite se da ćete dnevno morati da odvojite barem četiri sata kako biste uspeli da prođete kroz sve video lekcije i pisani sadržaj i na kraju
da položite ispit za svaki modul.
Čak i ako ste se već susreli sa AdWords kampanjama, ipak bi morali proći kroz sve module.
Korak #5: Položite osnove AdWords oglašavanja + jedan dodatan ispit
Kako biste postali sertifikovani, morate da položite uz
AdWords Fundamentals ispit i jedan od dodatnih ispita po vašem izboru.
Dodatni ispiti uključuju:
- Search
- Display
- Video
- Mobile
- Shopping
Search i Display oglasi su nešto što bi svakako trebalo da položite, a u poslednje vreme Google sve više forsira video i YouTube oglašavanje.
Preporučujemo da izaberete onaj modul koji je najprikladniji za vaše područje rada. A ako ste jedan od onih likova koji jednostavno voli učiti i prolaziti ispite, zašto ne biste prošli sve ispite? :)