Objavljeno: 03.03.2020. | 1 minute čitanja
Google Analytics je alat koji nudi detaljne informacije o korisnicima sajtova načinu na koji je koriste. Usmeren je na izveštavanje, a pomoću njega se mogu napraviti analize koje koriste za što bolje određivanje budžeta i tržišta.
Analytics predstavlja stvarno veliku bazu podataka i ponekad može biti problem od šume videti stablo. Google Analytics eCommerce predstavlja prodajno orijentisani izveštaj koji bi svaki vlasnik web shopa trebao redovito analizirati.
Živimo u vremenu podataka pa je njihovo razumevanje ključno za poslovni uspeh. Još uvek vam Standard i Enhanced eCommerce (napredni ecommerce) izveštaji ne znače previše, ali ako nastavite čitati, verujemo da ćete dobiti uvid u mogućnosti i barem jednu ideju kako iskoristiti Analytics izveštaje za rast vašeg poslovanja.
Krenimo od početka.
Google Analytics merni podaci
Prvi korak u donošenju odluka temeljenih na online podacima iz Google Analyticsa je određivanje ključnih podataka.
Kako ne bi samo gledali šumu, morate pronaći stabla koja vas najviše zanimaju. Želimo reći kako je odabir dobrih mernih podataka iznimno važan korak u procesu.
Kako bi vam još malo približili situaciju, recimo i to kako dobar merni podatak iz Google Analyticsa ima sledeća obeležja:
- Relevantan je. To znači da vam merni podatak zaista pomaže ostvariti poslovni cilj (bez obzira radi li se o povećanju broja online posetioca ili prodaje)
- Ima svoju putanju. To znači da će vam direktno dati do znanja približavate li se ili se udaljavate od postavljenog cilja s obzirom na to dogodi li se pozitivna ili negativna izmena u mernim podacima.
- Vremenski je relevantan. To znači da se merni podatak dovoljno često menja kako bi vam pružio povratne informacije o vašim aktivnostima u stvarnom vremenu.
Ključne razlike: Enhanced vs Standard eCommerce merni podaci
Ako iz nekog razloga nećete da čitate ceo tekst, pročitajte samo ovaj deo.
Unutar Analyticsa postoje, između ostalog, dve vrste eCommerce (web shop), izveštaja: Standard i Enhanced.
Standard eCommerce izveštaji prate online transakcije samo na poslednjem koraku kupovine odnosno na stranici Potvrde narudžbe ili Stranici zahvale na kupovini. Uglavnom su takve stranice poslednje koje korisnik vidi u procesu online konverzija.
Enhanced eCommerce izveštaji omogućuju detaljnije praćenje svakog koraka konverzije. Neki od podataka koje je moguće pratiti s Enhanced eCommerce izveštavanjem su povezani s:
- Dodavanjem u korpu i brisanjem iz korpe
- Plaćanjem
- Izborom dostave
- Potvrdom narudžbine
Promocijom i kampanjama
Pre nego odlučite koji nivo izveštavanja je za vas najbolja, potrebno vam je još nekoliko informacija.
Standard eCommerce izveštaj je dovoljan
Korištenjem standardnog oblika izveštavanja možete pratiti informacije o proizvodima i transakcijama, prosečnu vrednost jedne narudžbe, stopu konverzije e-trgovine, vreme za kupovinu i ostale podatke.
Standard eCommerce izvještaj prikazuje podatke o tome:
- Koji proizvodi i kategorije proizvoda se prodaju dobro te koji kanali su zaslužni za prodaju.
- Koliko prihoda je web shop ostvario i broj proizvoda po jednoj kupovini.
- Koliko vremena je potrebno da korisnik donese odluku i obavi kupovinu.
Enhanced eCommerce izveštaj je za one koji žele više
Osim podataka koji su vidljivi u Standard eCommerce izveštaju,
Enhanced izveštaji pružaju detaljniji uvid u svaki korak online konverzije.
Jednom kada je aktivan
Enhanced način izveštavanja, možete meriti broj korisničkih sesija po pojedinom koraku online konverzije.
Prvi korak bila bi poseta webu, drugi korak je pregled određenog proizvoda/usluge, treći korak je dodavanje u korpu, četvrti je unos dodatnih informacija, a poslednji korak može biti sama transakcija.
Ovako izgleda primer jednog takvog Enhanced eCommerce Google Analytics izveštaja:
Ono što stvarno razlikuje Enhanced izvještaje od onih standardnih je njihova dubina. Enhanced izveštaji omogućuju praćenje korisnika po fazama upisivanja dodatnih informacija vezanih za dostavu, oblik plaćanja i slično. Niže pogledajte primer jednog detaljnog check-out Enhanced izveštaja.
Na detaljnijem nivou moguće je pratiti i kako se prodaje pojedini proizvod. Moguće je pratiti broj pogleda za pojedini proizvod, broj dodavanja u korpu, broj brisanja iz korpe, postotak koji povezuje pregled stranice proizvoda i kupovine istog proizvoda. Uz pravilnu interpretaciju ovih podataka, možete sa lakoćom odrediti zašto se proizvod X prodaje bolje od očekivanog ili zašto je proizvod Y podbacio, iako ste vi očekivali drugačije.
Ovo je primer jednog detaljnog Enhanced izvještaja za pojedine proizvode:
Ako se Enhanced eCommerce pravilno postavi, moguće je pratiti i prodajne metrike. U nekoliko klikova možete saznati iznos ukupnih prihoda za određeni vremenski period, udeo poreza i dostave ili broj reklamiranih (vraćenih) prozvoda.
Gotovo da ne postoji korak i deo online konverzije koji nije moguće posebno meriti i pratiti sa pravilno postavljenim Enhanced eCommerce GA izveštajem.
Trebate li pomoć sa čitanjem Google Analytics podataka ili postavljanjem Enhanced eCommerce izveštavanja obratite se nama za sertifikovanu pomoć. Arbona je Google Analytics sertifikovani partner, a naši stručnjaci ponosni su vlasnici Google Analytics Individual sertifikata. U našim rukama vaši online podaci mogu postati još vredniji.