Sve što treba da znate kako biste se rangirali na Google kartama!

Objavljeno: 06.11.2020. | 1 minute čitanja

Google Maps trenutno je usluga pronalaska željene lokacije koja uz stotine miliona korisnika svakodnevno nadmašuje svaku drugu mrežnu kartu.

 

Naravno, postoji način da iskoristite tu ogromnu popularnost za svoju poslovnu prednost! Iako je najočiglednija Googgle Maps prednost ona koja olakšava pronalaženje, to nije jedina prednost.

 

Obeležavanje na Google kartama očekuje se i nije zaista revolucionarno za veliku firmu ili lokalnu instituciju, ali za malo preduzeće moglo bi poslužiti kao jedan od glavnih pokretača novih kupaca i konverzija.

 

Google zna gde su korisnici i osim ako se izričito ne zatraži da ne prilagođavaju SERP-ove, većina organskih pretraživanja koja se radi bit će lokalna, zajedno sa preporučenim mestima i sa isečkom Google karte koji zauzima veći deo ekrana.


Imajte na umu da se rangiranje na Google kartama ne odnosi samo na vidljivost već i na pozicioniranje vaše firme. Ako se pravilno koristi (i strateški), Google Maps može igrati važnu ulogu u vašoj strategiji digitalnog marketinga.

Kako dodati svoju firmu na Google Maps?

Kako bi dodali svoju firmu prvo morate otići na Google Maps i uneti naziv svoje  firmeu traku za pretraživanje.


Otvoriće se prozor sa poljima da ispunite osnovne poslovne podatke, poput radnog vremena, kategorije i mesta.


 

Nakon što završite i kliknete Pošalji, službeno se šalje vaša prijava za registraciju vaše firme na Google kartama, a dobićete e-mail poruku nakon što bude pregledana i odobrena.

 

Nakon što je vaša firma dodana u bazu podataka Google Maps, ispunjavat će uvjete za prikazivanje u SERP-u zajedno sa drugim firmama koje se nalaze u njenoj blizini.

 

Otkrijmo sada kako Google Maps rangira rezultate!

Kako funkcioniše rangiranje na Google kartama?

Prema Googleovoj dokumentaciji, tri glavna lokalna činioca rangiranja su:

  • Relevantnost - koliko se vaša firma podudara sa korisnikovim upitom.
  • Udaljenost - koliko ste blizu korisnika koji pretražuje.
  • Vidljivost / istaknutost - koliko je posao poznat u zajednici i kako ga korisnici gledaju.

 

Ovde treba imati na umu da krajnji cilj Google Maps nije pomoći vlasnicima firmi da povećaju prodaju i konverzije nego je sve u tome da se pomogne korisnicima da pronađu ono što trebaju pronaći.

Kako svi ti činioci međusobno deluju?

Faktor relevantnosti u rezultatima Google karata

Treba vam relevantnost da biste se čak i pojavili za upit za pretraživanje. To je verovatno najlakši faktor za objasniti.

Stotine hiljada firmi registrirano je na Google kartama, a opet algoritam tačno zna što treba kojem korisniku prilikom njihovog pretraživanja.


U ovom će trenutku naziv vaše firme i, što je još važnije, kategorija i adresa, odrediti da uđete u SERP-ove Google Maps za odgovarajući upit.

 

Dok ispunjavate podatke o svojoj firmi, mogli biste se zapitati o vrijednosti optimizacije dodavanja ključne reči ili dvije koja nadilaze vaš pravni naziv firme. Ključne reči u nazivu vaše firme izuzetno su važne jer je za lokalnu Googleovu ljestvicu naziv firme glavni faktor rangiranja.

Još jednom, Google Maps ne postoji za webmastere i vlasnike firmi. Umesto toga, postoji za korisnike, a optimizacija naziva vaše firme usredsređena je na korisnika. 

Uvrštavanje nepotrebnih i netočnih podataka u naziv vaše firme nije dopušteno i vaš bi unos mogao biti suspendovan. Korisnici Google Mapsa mogu vas prijaviti ili vas algoritam sam izbaci.

Da rezimiramo: optimizacija naziva vaše firme može doneti brze i velike rezultate.


Faktor udaljenosti u rezultatima Google karata

Jednom kada su na slici samo relevantni rezultati u obzir dolazi faktor udaljenosti.

To je verovatno najvažniji činioc koji treba uzeti u obzir prilikom lokalnog SEO-a, jer će se SERP-ovi menjati zavisno od mesta pretraživača, a ne možemo puno učiniti oko optimizacije za udaljenost. Na kraju, gde god bili i vodili svoje poslovanje, imaćete puno veze sa vašim SERP-ovima za Google Maps.

Npr. pretražujemo marketinške agencije dok Google prati našu lokaciju.



Prema zadanim postavkama, popisi Google karata imaju prioritet na položajima na temelju korisnikove lokacije, s tim da je položaj "A" najbliži i najistaknutiji. Takođe su predloženi položaji "B" i "C", u slučaju da trebate više opcija.

Možda ste i sami iskusili težinu faktora udaljenosti u lokalnim rezultatima.

Mnogi će korisnici tražiti firme u svojoj blizini putem Googlea posebno kada pretražuju sa svog mobilnog uređaja.



U samoj aplikaciji Maps vaš će SERP sadržavati samo rezultate koji su vidljivi na trenutnom ekranu karte. Logika je ovdje da korisnik vidi samo rezultate oko svog mesta koje ga zanima, a vrlo je mala šansa da u SERP uđe rezultat izvan tog mesta sve dok korisnik ne proširi merilo karte.

Činilac istaknutosti u rezultatima Google karata

Sad dolazi vidljivost i istaknutost, najteži čimbenici rangiranja koji se mogu utvrditi. Googleova dokumentacija tvrdi da se istaknutost temelji na tome koliko je dobro poznata firma, izvanmrežno i mrežno.

Web rezultati web mesta vaše firme, vaši GMB pregledi, povratne veze (interlinkovi) i članci na vaše poslovanje trebali bi se uračunati u vašu istaknutost u lokalnom pretraživanju uopšteno, a posebno na Google kartama.

Nisu svi korisnici na svojim uređajima omogućili dijeljenje podataka o lokaciji, dok su popisi Mapa dostupni za gotovo svako odredište na planetu, ne samo za one u korisnikovoj opštoj blizini.

Prema smernicama, Google promatra koliko su firme poznate online i offline.

Ako nešto pretražujete na “visokokonkurentnom” tržištu gdje je puno istih ili sličnih preduzeća mogu se vidjeti rezultati poredani prema ocjenama, a najbolje rangirani organski rezultat prikazuje se kao prvi.

Pomislili biste da to čini istaknutost relativno laganim konceptom za zadržavanje. Trebe da imate ocenu najmanje 4,5 i više da biste ušli na ovaj popis poredan prema ocenama u takvoj konkurenciji.

Ali kad se jednom nađete na tom popisu, stvarni raspored rezultata ne može se objasniti ocenom, niti ukupnom "popularnošću". Ovdje se počinje prikazivati "marketinški" deo lestvice na Google kartama.

Takođe, kod velikog broja firmi na određenoj lokaciji ili prilikom pretraživanja većeg područja faktor koji utiče na vidljivost vaše firme je dobro optimiziran unos na Google My Business profilu. Zato, nemojte se bojati uneti što više podataka o vašoj firmi te podstaknite korisnike da ostavljaju recenzije jer svaka recenzija je značajna. 

Kako Google karte funkcionišu sa Google My Business profilom?

Održavanje GMB profila najbolja je lokalna SEO taktika, a s aspekta troškova ima ogromnu korist.

Budući da su GMB i Google Maps oba Googleova proizvoda koji zajednički koriste isto korisničko sučelje i međusobno su povezani na mnogim mjestima, postoji razlika.

Google My Business baza je podataka o firmama, a Google Maps mrežna je usluga mapiranja.

Na Google My Businessu morate stvoriti i zatražiti popis svoje firme, ispuniti ga, ažurirati ponudama, itd.

U Google kartama to ćete rešiti dodavanjem adrese, telefonskog broja i radnog vremena. Bez Google My Business računa iz kojega ćete izvući dodatne podatke o firmi, vaš popis na Google kartama ostaće upravo to: gola kost o tome koju firmu vodite i gde se nalazite.

Važno! Unos Google My Business profila nije potreban za registraciju na Google kartama. Ipak, preporučljivo je otvoriti svoj Business profil i iskoristiti prilike koje donosi, tj. da istaknete svoje poslovanje, pružite svojim kupcima (i Googleu) više informacija o tome čime se vaša firma bavi i sl. 

Treba li imati web sajt za rangiranje na Google kartama?

Nije vam potrebna web lokacija da bi se pojavili na Google kartama. Međutim, posedovanje web sajta za vaše poslovanje uopšteno je izvrsna ideja u 21. veku. A ako ćete imate web sajt za svoju firmu, postoji nekoliko stvari koje možete učiniti da biste postigli blagu prednost nad konkurencijom:

  • Proverite da li je vaš web responzivan - što znači da funkcioniše dosledno na bilo kojem uređaju ili veličini ekrana. To je zato što unosi firmi na Google kartama sadrže vezu do vašeg web mesta, a gotovo 60% Google pretraživanja odvija se na mobilnim uređajima.
  • Dodajte ključne reči na svoj web - doći će do poboljšanja rangiranja na Google kartama ako je dobro prilagođeno za lokalno pretraživanje. Uključite ključne reči temeljene na lokaciji na glavne stranice vašeg web mesta. Uz to, dodajte lokalne ključne reči na stranicu proizvoda i usluga, pa čak i na blogove. 
  • Ugradite Google Maps na svoj web sajt

 

Praćenje rangiranja na Google kartama

Iako je rangiranje na Google kartama pomalo neobično postaviti kao SEO cilj, svejedno možete pratiti svoje pozicije. Google Maps funkcioniše slično kao i bilo koja drugi pretraživač kao i većina drugih pretraživača može se pratiti pomoću Rank Trackera.

Čim se ključne reči dodaju vašem praćenju, počnite pratiti njihov SERP i napredovanje vidljivosti na Google kartama.

Tu možete videti kako su se vremenom promenile vaše pozicije za ciljane ključne reči na Google kartama i u očiti da lisu vam potrebne ispravke.

Ako primetite postojano, ali sporo opadanje - pogledajte svoj GMB profil. Proverite primate li lošije recenzije ili trebate objaviti još poslovnih ažuriranja kako biste ostali relevantni za svoje korisnike.

 

Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer