Objavljeno: 20.10.2022. | 1 minute čitanja
Statistika nije uvek zanimljiva ni dobra koliko smo očekivali, međutim može se reći da je vrlo moćna prilikom donošenja bilo kakve odluke. Obično su najbolje informacije izvedene iz statističkih podataka.
Donosimo nekoliko neočekivanih, a važnih saveta vezanih za web shop prodaju nastalih iz statističkih podataka koji imaju uticaj na rezultate pojedinih kampanja i uopšteno na način na koji sprovodimo marketing.
#1. Troškovi dostave rade protiv konverzija!
Statistički podaci prikazuju da čak 28% kupaca napusti svoju korpu ako im se prikažu neočekivani troškovi dostave.
Ovo ne zvuči kao ogroman broj, ali situacija je gora nego što zvuči u poređenju sa ostalim
razlozima zbog kojih ljudi napuštaju korpu. Kada govorimo o razlozima napuštanja korpe osvrćemo se na
šest glavnih razloga:
- Neočekivani troškovi dostave
- Pravljenje korisničkog naloga
- Sprovođenje istraživanja
- Sigurnost plaćanja
- Zbunjujući checkout
- Ne pronalazak kupona sa kodovima
Nije nužno da korisnici ne žele da plate dostavu već korisnici ne vole neočekivano da plate dostavu.
Ponekad će korisnici morati da plate da im se kupljene stvari dostave na vrata i oni to shvataju. Međutim, kad se suoče sa činjenicom da plate nešto što nisu očekivali, tada dobiju loš predosećaj i napuste stranicu.
Šta morate promeniti:
Budite jasni, eksplicitni i unapred navedite troškove i sve mogućnosti dostave. Napuštanje korpe svakako će uvek biti prisutno, ali ako se mogu otkriti razlozi svakako ih treba pokušati smanjiti ili ukloniti.
Ako se dostava naplaćuje, korisnike je bitno o tome obavestiti pre nego što dođu do samog plaćanja i iznosa računa.
Možda ćete izgubiti mali broj korisnika odmah na početku kada navedete troškove dostave, ali ako se to gleda sa marketinške strane to je onda puno prihvatljivija opcija kojom će odmah na početku odustati, a ne da se provlače kroz celi levak i na kraju napuste svoju korpu.
Na sledećim slikama jasno je prikazano koliko nedostaje još do besplatne dostave ali su navedeni uslovi i vrste dostave. Ovo je prvi korak u postupku kupovine i u naplati nema ništa neočekivano. Jednostavno je i direktno rečeno.
Jedan od često korišćenih i pozitivnih načina informisanja korisnika o nadoknadi dostave je pružanje mogućnosti izračunavanja celokupnog iznosa korpe.
#2. Otvaranje naloga ubija konverzije
Koliko puta ste nekoliko proizvoda stavili u korpu i krenuli u proces kupovine, ali STOP! Potrebno je kreirati korisnički nalog inače narudžbina nije moguća.
Tim postupkom mnogo puta dođe do odbijanja korisnika jer neki ne žele da naprave nalog, nego samo žele svoje stvari!
Kada tražite od korisnika pre konačne konverzije da napravi nalog, doslovno govorite “ne” konverziji. Razmislite. Mislimo da biste radije imali veći broj konverzija, uključujući konverzije neprijavljenih korisnika, nego manje konverzija i nekoliko dodatnih registracija za članstvo.
Danas još uvek možete pronaći web stranice koje onemogućavaju kupovinu ili čak bilo kakvu interakciju sa web stranicom bez predaje e-mail adrese. Ili vas na kraju procesa, dočeka zahtev za ispunjenje članstva.
Šta morate promeniti:
Navedite mogućnost kupovine kao gost. Ne odbijajte potencijalne korisnike samo zato što ne kreiraju korisničke naloge. Umesto toga, omogućite im jednostavan način plaćanja bez muke oko prijave.
Primer dobre implementacije:
Pre nego što izvršite naplatu, odaberite jednu od tri mogućnosti:
- Kupovina bez registracije
- Postojeći korisnik
- Izrada korisničkog računa
#3. Istaknite popuste
Jeste li i Vi jedan od korisnika koji odabere nekoliko proizvoda i ostavite ih u korpi u nadi da će uskoro biti po nižoj ceni? Ako jeste, činite veliku grupu korisnika koja upravo to čini.
Ako se odlučite da spustite cenu proizvoda u njihovoj korpi, veća je verovatnoća da će ih korisnici i kupiti.
Šta morate promeniti:
Pre svega, ponudite niže cene. Cena je jedan od glavnih pregovaračkih činilaca. Ako možete da pregovarati o ceni ili je spustiti kako biste ostvarili prodaju, učinite to. Tako ćete dobiti više od polovine korisnika koji će završiti kupovinu samo ponovnim ciljanjem na njihove narudžbine.
#4. Retargetiranje je novi smer
Statistika prikazuje da čak 72% milenijskih kupaca dobro reaguje na
ponovno ciljanje, tj.
retargeting.
U svetu web shop prodaje retargetiranje je jedan od najsnažnijih i najučinkovitijih oblika marketinga. Cilj oglašavanja svakako ide u smeru većeg ROI-a, većeg postotka zadržavanja kupaca, jednostavnijeg pronalaska novih korisnika i veće stope potrošnje.
Kako možete doći do svih zacrtanih ciljeva? Odgovor je ponovno ciljanje korisnika.
Šta morate promeniti:
Povećajte potrošnju na oglasima koji idu na retargeting publiku. Ideja ponovnog ciljanja (retargetinga) je jednostavna: prikazujte korisnicima oglase, čak i nakon što napuste vašu web stranicu.
Ponovno ciljanje pruža visoko usresređenu metodu sticanja novih kupaca ili ponovno ciljanje “starih” posetilaca. Kad jednom razmislite, ponovno ciljanje čini se tako očiglednom tehnikom. To su zainteresovani, potencijalni korisnici. Dokazali su da ih zanima. Ponovno im objavite oglas i dobićete mnoge od njih.
Svi oglašivači bi trebalo da koriste ovu marketinšku metodu.
#5 Najbolji trgovci koji prodaju Vaš proizvod su zadovoljni kupci!
Kako doći do poverenja potencijalnih kupaca? Čitaju li Vaši kupci recenzije pre nego se odluče na kupovinu novog proizvoda? Odgovor je DA, tj. čak više od 50% korisnika čita recenzije. Za veliki broj korisnika internet recenzije utiču na odluke o kupovini.
Već vam je poznato da recenzije mogu drastično da utiču na Vaše stope konverzije. Kada potencijalni kupac vidi recenziju zadovoljnog kupca, mnogo je verovatnije da će sam kupiti proizvod ili uslugu.
Umesto pažljivo odabranih i visoko selektivnih rečenica koje ste odabrali i postavili na svoju web stranicu, verovatnije je da će Vaše kupce na kupovinu “nagovoriti” sadržaj koji generišu korisnici, poput recenzija i ocena.
Korisnike zanimaju recenzije za istraživanje i kupoviu proizvoda. Sada su hiljade web stranica koje imaju sopstveni web shop otkrile vrednost prikazivanja recenzija proizvoda koje generišu kupci.
Na Amazonu jednostavno ne kupujete proizvod, a da barem ne vidite neke od osvrta kupaca. Većina nas će čak pročitati nekoliko najboljih kritika.
U današnjem svetu pretraživanja i upiti povezani s "pregledom" proizvoda sve su veći, daju viši CTR ali i generišu potencijalne konverzije.
Kada korisnik pretražuje “najbolje ocene usisivača” očigledno je da nešto traži sa namerom i da istražuje taj proizvod. Došao je u cilju izvršenja konverzije i na takvog kupca će svakako uticati recenzije koje se nalaze na web stranici.
Šta morate promeniti:
Predstavite recenzije proizvoda i/ili korisnički generisan sadržaj. Koje su šanse da biste poboljšali stope konverzije primenom ove pojedinačne tehnike? Možemo reći vrlo visoke, međutim pokušajte sa tom metodom i pratite ponašanje korisnika.
Razmislite o tome šta stoji na Vašem web shop-u, gde imate priliku za napretkom i poboljšanjem. Upoznajte svoje nedostatke i pokušajte da ih rešiti. Otvorite put do većih stopa konverzije. Pokušajte i sa tehnikama zasnovanim na statističkim podacima gde je moguće da ćete vrlo brzo videti drastična poboljšanja.
Ako ste prepoznali nedostatke svoje web stranice u ovom blogu, svakako nam se javite. Pomoći ćemo Vam i dati smer u kom je potrebno ići za reprezentativnu stranicu i koja je po SEO pravilima. Optimizujmo, oglašavajmo i stvarajmo konverzije zajedno!