Objavljeno: 21.03.2022. | 1 minute čitanja
Svi oglašivači moraju doneti odluku o raspoređivanju ograničenog marketinškog budžeta na odabrane kanale komunikacije za koje veruju da će podstaći prodaju na najučinkovitiji način. Ali kako bi mogli doneti takvu odluku, važno je dobro poznavati prednosti i nedostatke svih potencijalnih opcija. U nastavku Vam donosimo sve što treba znati o osnovnim razlikama između tradicionalnih i digitalnih marketinških kanala kako bi donošenje ove odluke bilo jednostavnije i pametnije.
Primer Instagram oglasa
Tradicionalni marketing koristi tradicionalne kanale komunikacije, kao što su TV, plakati i štampani materijali, poput novina, časopisa, ali i letaka, brošura i slično.
Do pojave interneta 90-tih, tradicionalni marketing je bio jedini oblik marketinga, ali stvari su se drastično promenile u zadnjih nekoliko decenija.
Razlika je zapravo mnogo, iako se osnovna svodi na medije putem kojih ciljna publika dolazi u dodir sa marketinškom porukom. Tradicionalni marketing koristi medije poput časopisa, novina i drugih štampanih, dok digitalni marketing komunicira putem digitalnih kanala, kao što su web stranice, pretraživači i društvene mreže.
Naravno, uprkos dostupnosti novih tehnologija, tradicionalni marketing još uvek igra veliku ulogu u komunikaciji i oglašavanju. Kreativnost TV oglasa i taktilna priroda oglašavanja putem štampe mogu ostaviti snažan trag na pamćenje poslate poruke, jednako kao i pre 30 godina. Ali ključna promena je u potencijalnom dometu - sve manje ljudi kupuje novine i časopise, a gledanje klasičnih TV programa takođe se smanjuje pojavom streaming platformi kao što je Netflix. Sa druge strane, broj korisnika interneta i društvenih mreža nezaustavljivo raste već decenijama.
Osim ogromnog, i još uvek rastućeg, broja korisnika, digitalni marketing koristi svaku priliku kako bi podstakao korisnike, bilo to prilikom pretraživanja na pretraživačima, čitanja vesti na portalima, scroll-ovanjem na Facebooku ili gledanjem videa na YouTube-u. I to čini na pametan način, kako bi prava poruka podstakla pravog korisnika.
Ako korisnik putem Google-a pretražuje ideje za nadolazeće putovanje, velike su šanse da će mu se već tog dana početi prikazivati oglasi povezani uz tu tematiku na svim internet platformama. U ovome leži osnovna prednost digitalnog marketinga - omogućuje vrlo precizno usmeravanje poruka željenim ciljnim grupama, iz čega proizlazi njegova veća učinkovitost.
Zakupljeni plakat u centru grada videće sve demografske grupe, uključujući i one koje Vaš proizvod vrlo verovatno uopšte neće interesovati. U digitalnom marketingu šanse za ovo su drastično smanjene zbog veštačke inteligencije, time dolazi do “kvalitetnije” potrošnje marketinškog budžeta, jer će Vaša poruka dostići samo onim korisnicima koji su već pokazali interesovanje za tu tematiku.
Pojavom društvenih mreža, tradicionalni marketing pomalo pada u drugi plan iz perspektive oglašivača, iako još uvek igra relativno važnu ulogu u svakodnevici potrošača. Ukoliko raspolažete budžetima koji Vam dozvoljavaju prikazivanje kampanja u prime-time TV programu, to svakako nije loša odluka i na taj način biste mogli ostvariti svoje poslovne ciljeve.
U tradicionalne marketinške kanale ubrajaju se:
Upečatljivost i lakoća razumevanja
Bilbordi i TV oglasi postali su deo svakodnevice potrošača. Iako ih je mnogo, moguće je izdvojiti se od konkurencije kreativnim pristupom.
Trajnost štampanih materijala
Oglas u časopisu ostaće na istom mestu sve do njegovog recikliranja. Časopisi koji su dostupni na mestima poput čekaonica ili frizerskih salona tamo mogu cirkulisati duži vremenski period, što znači da će veliki broj ljudi potencijalno doći u kontakt s oglasom.
Pamtljivost
Nešto su veće šanse da ćete upamtiti nešto što ste videli uživo u odnosu na sadržaj prikazan na Vašem mobilnom. Prelep izlog može biti puno pamtljiviji od oglasa na Instagramu koji ste videli na svega nekoliko sekundi.
Teško praćenje učinkovitosti
Iako postoje određeni načini praćenja učinkovitosti tradicionalnog marketinga, oni nisu ni približno precizni i učinkoviti kao alati dostupni za digitalni marketing. To znači da ne možete biti sigurni da li je Vaš marketinški budžet potrošen uzalud.
Visoka cena
Male kompanije teško mogu priuštiti TV oglas na nekom od najgledanijih programa, kampanju na digitalnim ekranima u centru grada ili veliki oglas u dnevnim novinama. Većina oblika tradicionalnog marketinga zahtevaće vrlo visoka ulaganja.
Nedostatak interakcije sa potrošačima
Za razliku od marketinga putem društvenih mreža, u tradicionalnom marketingu teško je saznati reakcije potrošača na Vašu komunikaciju.
Koliko god tradicionalni marketing može biti upečatljiv, ne možemo zanemariti činjenicu da živimo u digitalnom svetu. Facebook profil u Srbiji ima 3 miliona korisnika, dok Instagram koristi 2,1 milion korisnika u Srbiji. Istraživanja pokazuju kako ljudi svakoga dana u proseku provode 6 sati i 42 minute online.
Šta nam govore ovi podaci? Da nikako ne smemo zanemariti digitalni marketing. Polazna ideja marketinga je preneti poruku potrošaču, a jedini način za učinkovito prenošenje poruke i dostizanje potrošača je korišćenjem kanala s kojima oni redovno dolaze u dodir. Pre 30 godina to su bili TV i časopisi, danas su to društvene mreže i web stranice.
Kanali digitalnog marketing uključuju:
Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.
Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.
Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.
Sada ste član Standard Arbona cluba.
Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.
Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.