Objavljeno: 26.05.2022. | 1 minute čitanja
Content is king, poznata je izreka u svetu digitalnog marketinga. Iako postoje milioni kompanija u svetu koje koriste sve
moći društvenih mreža kako bi unapredili svoj posao - i dalje, naime, postoji određen broj onih koji još uvek prezaju pred time. Postoji i ona vrsta zaposlenih koja sve radi u hodu.
Lako ćemo za to, obavićemo nešto usput, znaju reći.
Ipak,
u hodu i
usput često onda ne rezultiraju onim čemu se ti isti zaposleni nadaju. Kad nema verodostojnosti, nema ni održivosti. Danas se preko noći može okupiti zajednica od 10.000 ljudi. Mačji kašalj. Postoje brojne aplikacije za lažne follower-e na bilo kojoj društvenoj mreži. Ali, šta će Vam tolika zajednica kada je rezultat prodaje jednak nuli? Puno je strpljivosti potrebno kako biste postigli i prvi prodaju.
Pa, iako se lažna zajednica može izgraditi preko noći, ona prava zajednica koja je puna
poverenja i naklonosti prema Vama i usluzi ili proizvodu koji nudite, stvara se vremenom. Jedan od alata koji Vam na tom putu može znatno pomoći je i
social media kalendar.
Nekoliko je razloga zbog čega je
planiranje, kada je reč o sadržaju na društvenim mrežama,
bolje od improvizovanja i objavljivanja u hodu.
Konzistentnost i autentičnost
Kada konstantno radite na sadržaju i interakciji sa publikom, onda ta ista publika dobija dojam da postoji poruka koju jednostavno želite preneti drugima. Svakodnevnim objavljivanjem je podsećate na svoje prisustvo, svoje proizvode i svoje usluge. Iako ta ista publika možda ispočetka nije spremna dati Vašem proizvodu ili usluzi - ni vreme ni novac, konzistentnošću i autentičnim pristupom vremenom ćete postići efekt -
pa dobro, ovi zaista imaju drugačiji pristup. Idem videti postoji li u njihovoj ponudi nešto za mene.
Emocije
Bez emocije, ni prodaje - mogli bismo reći. Ako su Vaše objave isključivo prodajne naravi, postaćete dosadni. Pričati priču kroz svoje objave, uvek je bolji princip. Priča nosi emocije, a emocije su te koje nose prodaju. Od impulsivnih potrošača - onih koji reaguju na prve emocije, do onih dobro promišljenih - koji će analizirati proizvod ili uslugu zavisno od toga treba li im uopšte - samo zato što ste u njima izazvali emociju. Emocija je krucijalan činilac u prodaji. Stvarajte sadržaj koji nosi emociju. Ne prodajete proizvod, prodajete priču.
Stručnost i verodostojnost
Kroz svoje objave imate priliku pokazati koliki ste ustvari stručnjak za područje kojim se bavite. Neka Vaše objave budu organizovane, ali ujedno i zabavne. Neka ujedno budu informativne, ali
neka idu u glavu. Niko ne voli da okoliša i prestručne termine. Pišite jednostavnim jezikom koji može razumeti Vaša ciljna publika.
Kako planirati?
Postoje brojni šabloni u internet bespućima za kreiranje content kalendara. Vi ih nemojte koristiti.
Ali tako ću uštedeti vreme, reći ćete.
Nisu svi šabloni prilagođeni Vašim potrebama i porukama, odgovorićemo Vam.
Kako to, upitaćete se.
Šabloni content kalendara dostupni na internetu obično obuhvataju sve društvene mreže. Nekad je bilo bitno biti vidljiv na svim društvenim mrežama, a danas Vam to može više naštetiti, nego pomoći. Nisu svi za sve i Vaša se ciljna grupa ne mora nalaziti na svakoj društvenoj mreži.
Zato je bitno napraviti
personalizovani content plan.
Zbog čega smo pisali o konzistentnosti, autentičnosti, emocijama i stručnosti, zašto odmah ne pređemo na stvar?
Upravo zato što želimo da naglasimo koliko je svaki posao priča za sebe. Svi imamo drugačiju priču, a svaka priča ima svog kupca. Zato je bitno kreirati personalizovani raspored kog ćete se pridržavati.
Vaš content plan mora imati svoju svrhu, a ta svrha može biti:
- brand awareness (osvešćenje o ponudi i vrednosti Vašeg proizvoda ili usluge)
- prodaja (kako smo već rekli - konkretan proizvod prodajemo kroz priču)
- lansiranje novih proizvoda (ne želite da Vam proizvod stoji u magacinu ili da uslugu realizujete samo u svojoj glavi)
- povratna informacija od publike i kupaca (komentari, ankete, upitnici, recenzije - sve su to načini na koje možete saznati povratne informacije o svojim proizvodima ili uslugama. Nekad je konstruktivna kritika jednako vredna kao i pohvala.
Sada kada shvatate zbog čega je upravo sada pravo vreme za kreiranje content kalendara - vreme je da ga i kreirate. Ako Vam je pri tome potrebna pomoć,
obratite nam se s poverenjem.