Facebook New Pages Experience
Jeste li spremni za novi izgled Facebook stranica i funkcionalnosti koje donosi? Ako niste i ne znate o čemu se radi, imate sreće, jer ćemo Vam na jednom mestu objasniti šta se tačno menja i šta to znači za Vas i Vašu stranicu.
Radi se o osveženom izgledu Facebook stranica koje će dobiti i neke nove funkcionalnosti, ali takođe i ostati bez dela postojećih. Ideja je da novo iskustvo Facebook stranica administratorima olakša upravljanje, snalaženje i navigaciju između stranica i ličnog profila, ali i da pomogne da postigne zadate ciljeve.
Novi izgled je počeo da se sramežljivo pojavljuje još krajem 2020. godine i to kao opcija za stranice profesionalaca i poznatih osoba, ali je sada započela masovnija konverzija svih Facebook stranica, nezavisno od kategorije. Niko neće ostati “pošteđen” pa je najbolje što bolje da se pripremite za dolazeće promene.
Novi izgled stranica - prvo što ćete primetiti je da se promenila struktura stranice odnosno raspodela sadržaja na stranici. Nije drastično, ali je primetno. Iz Facebooka tvrde da je novi izgled “čistiji i intuitivniji”, a da li je to zaista tako vremenom će pokazati korisnici i njihove interakcije sa novim stranicama.
Facebook lajkovi i pratitelji - na starom izgledu Facebook stranica istaknut je broj lajkova koliko ih stranica ima, dok na novom izgledu možete primetiti i broj lajkova i pratilaca. Koja je razlika? Pa, pre kada je neki korisnik lajkovao Vašu stranicu, Facebook je zapravo zabeležio i da se tom korisniku “sviđa” Vaša stranica (odnosno podršku Vašem brendu, kompaniji), i automatski uključio praćenje Vaših objava. Ukoliko korisnik više nije želeo da vidi Vaše objave, mogao je da prestane da Vas prati, ali i dalje lajkuje stranicu, odnosno zadržava deklarativnu podršku Vašoj stranici.
Sa novim stranicama, lajkovanje odlazi u istoriju i ostaje samo praćenje. Sadašnji follower-i preneće se i na nove stranice, a lajkovi će nestati, odnosno izgubićete sve one koji su Vas samo lajkovali ali ne i pratili.
Poseban news feed - isto kao što svaki profil ima svoj news feed, odnosno pregled objava, sada će ga imati i svaka stranica. To je učinjeno kako bi se jasnije odvojio sadržaj koji pratite kao stranica i kako biste lakše mogli da ostvarite interakciju kao svoj biznis.
Prebacivanje između stranica i profila - jedna od funkcionalnosti koja je razveselila mnoge je prebacivanje između stranice i ličnog profila. Taj proces je sada puno jasniji i jednostavniji. Kada posetite Facebook stranicu kojom upravljate, pojaviće Vam se opcija “switch now”. Klikom na tu opciju “zamijenićete” entitet kojim upravljate. Zamislite policajca koji dolazi na posao u svom privatnom automobilu. “Switch now” trenutak je kada obuče uniformu i sedne u službeno policijsko vozilo.
Ovim poboljšanjem uvek možete da vidite i znate na koji način pravite interakcije na Facebook-u, pa bi značajno trebalo da smanji broj zabuna poput odgovaranja na komentare ili poruke kao fizička osoba, a ne kompanija.
Pojednostavljene administratorske kontrole - nove stranice donose promene i u backstage-u. Nove kategorije prava upravljanjem stranicom takođe donekle pojednostavljuju stvari, a drugačiji su i dostupni statistički podaci kao i njihov prikaz.
Za kraj, skrećemo pažnju svima koji upravljaju nekom Facebook stranicom na opasnost od povratka na klasični izgled. Naime, nakon što Vam se izvrši konverzija u New Page Experience, Facebook će Vam ostaviti mogućnost povratka na klasični izgled. Ako se vratite, izgubićete sav sadržaj koji ste objavili tokom korišćenja New Page Experience-a, izgubićete statističke podatke stranice i biće Vam onemogućeni svi oglasi i promocije koje ste kreirali za vreme korišćenja novog izgleda.
Promena će sigurno biti još, novo iskustvo Facebook stranica se i dalje redovno menja i unapređuje, ali za sad se čini da će novo iskustvo zaista biti i bolje iskustvo.
Šta je “New Pages Experience”?
Radi se o osveženom izgledu Facebook stranica koje će dobiti i neke nove funkcionalnosti, ali takođe i ostati bez dela postojećih. Ideja je da novo iskustvo Facebook stranica administratorima olakša upravljanje, snalaženje i navigaciju između stranica i ličnog profila, ali i da pomogne da postigne zadate ciljeve.
Novi izgled je počeo da se sramežljivo pojavljuje još krajem 2020. godine i to kao opcija za stranice profesionalaca i poznatih osoba, ali je sada započela masovnija konverzija svih Facebook stranica, nezavisno od kategorije. Niko neće ostati “pošteđen” pa je najbolje što bolje da se pripremite za dolazeće promene.
Šta je novo?
Novi izgled stranica - prvo što ćete primetiti je da se promenila struktura stranice odnosno raspodela sadržaja na stranici. Nije drastično, ali je primetno. Iz Facebooka tvrde da je novi izgled “čistiji i intuitivniji”, a da li je to zaista tako vremenom će pokazati korisnici i njihove interakcije sa novim stranicama.
Facebook lajkovi i pratitelji - na starom izgledu Facebook stranica istaknut je broj lajkova koliko ih stranica ima, dok na novom izgledu možete primetiti i broj lajkova i pratilaca. Koja je razlika? Pa, pre kada je neki korisnik lajkovao Vašu stranicu, Facebook je zapravo zabeležio i da se tom korisniku “sviđa” Vaša stranica (odnosno podršku Vašem brendu, kompaniji), i automatski uključio praćenje Vaših objava. Ukoliko korisnik više nije želeo da vidi Vaše objave, mogao je da prestane da Vas prati, ali i dalje lajkuje stranicu, odnosno zadržava deklarativnu podršku Vašoj stranici.
Sa novim stranicama, lajkovanje odlazi u istoriju i ostaje samo praćenje. Sadašnji follower-i preneće se i na nove stranice, a lajkovi će nestati, odnosno izgubićete sve one koji su Vas samo lajkovali ali ne i pratili.
Poseban news feed - isto kao što svaki profil ima svoj news feed, odnosno pregled objava, sada će ga imati i svaka stranica. To je učinjeno kako bi se jasnije odvojio sadržaj koji pratite kao stranica i kako biste lakše mogli da ostvarite interakciju kao svoj biznis.
Prebacivanje između stranica i profila - jedna od funkcionalnosti koja je razveselila mnoge je prebacivanje između stranice i ličnog profila. Taj proces je sada puno jasniji i jednostavniji. Kada posetite Facebook stranicu kojom upravljate, pojaviće Vam se opcija “switch now”. Klikom na tu opciju “zamijenićete” entitet kojim upravljate. Zamislite policajca koji dolazi na posao u svom privatnom automobilu. “Switch now” trenutak je kada obuče uniformu i sedne u službeno policijsko vozilo.
Ovim poboljšanjem uvek možete da vidite i znate na koji način pravite interakcije na Facebook-u, pa bi značajno trebalo da smanji broj zabuna poput odgovaranja na komentare ili poruke kao fizička osoba, a ne kompanija.
Pojednostavljene administratorske kontrole - nove stranice donose promene i u backstage-u. Nove kategorije prava upravljanjem stranicom takođe donekle pojednostavljuju stvari, a drugačiji su i dostupni statistički podaci kao i njihov prikaz.
Za kraj, skrećemo pažnju svima koji upravljaju nekom Facebook stranicom na opasnost od povratka na klasični izgled. Naime, nakon što Vam se izvrši konverzija u New Page Experience, Facebook će Vam ostaviti mogućnost povratka na klasični izgled. Ako se vratite, izgubićete sav sadržaj koji ste objavili tokom korišćenja New Page Experience-a, izgubićete statističke podatke stranice i biće Vam onemogućeni svi oglasi i promocije koje ste kreirali za vreme korišćenja novog izgleda.
Promena će sigurno biti još, novo iskustvo Facebook stranica se i dalje redovno menja i unapređuje, ali za sad se čini da će novo iskustvo zaista biti i bolje iskustvo.
Blog meni
Društveni marketing - zadnji postovi