Česta pitanja

Šta je knowledge graph?
Knowledge graph je način organizovanja i povezivanja informacija tako da ih računari mogu razumeti i obrađivati. Često se koriste u veštačkoj inteligenciji i prirodnom jeziku obrade kako bi pomogli računarima da razumeju i tumače ljudski jezik. Saznajte više
Šta je Campaign URL Builder?
 je jednostavan za korišćenje i besplatan Google-ov alat za izgradnju URL-ova koje možete pratiti i tako znati odakle su korisnici došli na Vašu web stranicu. URL kreiran kroz Campaign URL Builder omogućuje praćenje uspešnosti prilagođenih marketinških kampanja.

Takav prilagođeni URL sadrži dodatne informacije koje se prosleđuju u Google Analytics nalog. Radi se o parametrima (UTM) pomoću kojih se onda prati online saobraćaj. Mogućnost praćenja izvora saobraćaja na web-u je bitna komponenta, a jednostavna implementacija.

Campaign URL Builder Vam omogućuje dodavanje max 5 parametara koji će sažeto označiti mesta sa kojih dolazi saobraćaj na web:
  • utm_source
  • utm_medium
  • utm_name
  • utm_term
  • utm_content
  
Izvor, mediji i ime su tri obvezna parametra. Izvor... Saznajte više
Google Analytics e-Commerce

U današnje vreme možete dobiti podatke i stvoriti izveštaje o gotovo svemu što postoji. Na kraju dana ipak, postoji samo jedna platforma koja se ističe iznad ostalih - 

Analizirajući ispravne podatke možete dobiti detaljne informacije o svojoj web stranici kao i određene preporuke šta je potrebno ispraviti.

Google Analytics e-Commerce svakako je izvrstan alat za sve vlasnike web shop prodaje.
E-Commerce je deo Google Analytics-a koji služi za prikupljanje i analiziranje podataka o kupovinama.
Analiza podataka o online poslovanju ključna je ako želite pratiti, meriti i optimizovati web shop.

Daje informacije na osnovu kojih možete donositi visoko informisane odluke na temelju konkretnih podataka. Ipak, kako... Saznajte više
Šta je SERP?
SERP (Search Engine Results per Page) su popisi stranica koje vidite kad god upišete upit u pretraživač. Odnosno, SERP je sve ono što možemo dobiti kao rezultat pretraživanja određenog pojma u okviru pretraživača. Pored organskih rezultata, pretraživači korisniku predlažu i plaćene oglase koji su povezani za taj određeni pojam koji se traži.

 

... Saznajte više
Kako koristiti Analytics filtere?
Google Analytics nudi Vam veliki izbor filtera koji Vam omogućavaju jednostavniju analizu podataka i pisanje izveštaja. Filteri se mogu koristiti za uključivanje podskupova prometa, za isključivanje neželjenih podataka ili za pretraživanje i zamenu željenih dijelova informacija. Takođe, pomoću filtera možete izuzeti promet sa određenih IP adresa, usredsrediti se na određenu poddomenu ili direktoriji te dinamičke URL-ove pretvoriti u čitljive redove teksta.


Kako bi koristili i upravljali Analytics filterima potrebno Vam je dopuštenje za uređivanje na nivou računa. Da biste izradili filtere na nivou računa:
 
  • Prijavite se na svoj Analytics račun.
  • Odaberite karticu Administrator i pređite na račun na kojem želite da izradite filtar
  • U... Saznajte više
Liste posetioca za remarketing u Google Analyticsima
Google Analytics nudi mogućnost kreiranja popisa korisnika koji su napravili određeni tok akcija na vašem sajtu. Dinamički remarketing omogućava prikazivanje oglasa onim  Tako možete prethodnim posetiocima servirati oglase proizvoda ili usluga koje ih zanimaju i koje su kliktali.



Ovo je sažetak najbitnijih karakteristka listi posetioca za dinamički remarketing koje omogućuje Google Analytics. Ako ste hteli brzo i jednostavno objašnjenje ili ste tražili definiciju koju ćete koristiti u svom izlaganju, to će biti dovoljno. 

Za sve vas koji želite da razumete kako stvarno funkcionira proces kreiranja listi, kakve one mogu biti i saznati korisne savete, nastavite čitati. 

Google Analytics je moćan alat koji beleži... Saznajte više
Šta je Google Analytics IQ sertifikat i kako ga dobiti?
Google IQ sertifikat (Individual Qualification) je sertifikat kojeg izdaje Google, a koji je dokaz znanja iz Google Analyticsa. Položiti ga može svaka osoba koja je već položila ocenjivanje iz Google Analyticsa, a s njime se potvrđuje da korisnici učinkovito upotrebljavaju Google Analytics u svojim organizacijama, ali i da pomažu drugima u radi sa tim alatom.

KAKO POLOŽITI GOOGLE ANALYTICS IQ SERTIFIKAT

Google Analytics IQ sertifikat je besplatan pod Googlevim Parnters programom. Kako bi ga položili pratite sledeće korake:
 
  • Posetite sajt https://www.google.com/partners 
  • Kliknite na Join Google Partners na vrhu navigacije
  • Kliknite na dugme Join Now pod sekcijom Earn your Google Partner badge
  • Pratite upute i prijavite... Saznajte više
Šta je gore od duplog sadržaja?
Znate Googleov algoritam koji je zadužen za rangiranje rezultata pretraživanja? Sustavi rangiranja sastoje se od niza algoritama koji analiziraju postavljeni upit i onda određuju koje informacije će prikazati kao rezultat.

na podstranicama istog weba je nešto što zahteva intervenciju, ali dupli sadržaj na različitim web sajtovima može biti još veći problem.

Dupli sadržaj Google ne voli. Kada crawlanjem dođete do rezultata, dobit ćete sve potrebne podatke o dupliciranom sadržaju na svom web sajtu

Kada radite sa istim ili sličnim sadržajem na stranici svakako koristite canonical oznake kojima govorite Google-u koju verziju stranice treba prikazivati u rezultatima pretraživanja.

Google ne zna da ste možda vi... Saznajte više
Utiču li društvene mreže na ranking stranice?
danas su jedan od najjačih komunikacijskih kanala. Može se reći da svaka stranica već sada ima link na bar jednoj društvenoj mreži, ali sve više stranica sudionici su sve većeg broja društvenih mreža (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, itd).

Postavlja se pitanje , odnosno na rangiranje u rezultatima pretraživanja? Odgovor je jednostavan - DA, ali ne na način kako ste to odmah možda pomislili.

2016. godine potvrdilo se da društvene mreže da direktno poveća rangiranje stranice.

Linkovi su temelj svih SEO rezultata. Korelacija između društvenih mreža i rangiranja na Google-u je izuzetno visoka. To znači da stranice koje imaju dobro posložene društvene mreže u... Saznajte više
Pogrešno shvaćeni merni podaci: novi u odnosu na ponovne posetioceNova kategorija
U Google Analyticsu novi posetioci(new visitors) su oni korisnici koji po prvi puta posećuju vaše web mesto na određenom uređaju. Ponovni posetioci(returning visitors) su već pre posetili vaše web mesto i vraćaju se po još! Kako bi dobili korisne informacije moramo da znamo i da interpretiramo podatke.
 
Zašto je zbroj novih i ponovnih posetioca veći od ukupnog broja korisnika? Kako je moguće da imamo više novih korisnika (new users) od novih posetioca(new visitor). Ovde ćemo da odgovorimo na najčešće zbunjujuće situacije kada gledamo podatke o samoj publici.


 


Često se dogodi da web mesta imaju više novih posetioca i manje ponovnih posetioca.... Saznajte više
Šta je Campaign URL Builder ili kako da pratite promet sa određenih linkova
Google Campaign URL Builder je jednostavan, besplatan i brz alat za izgradnju URL-ova koji omogućuje praćenje uspešnosti prilagođenih marketinških kampanja. Takav prilagođeni URL sadrži dodatne informacije koje se prosleđuju u Google Analytics račun. Radi se o parametrima (UTM) pomoću kojih pratimo online promet.
Zamislite da ste upravo pokrenuli marketinšku kampanju. Poslali ste newsletter, podijelili akciju na društvenim mrežama, a kako bi povećali doseg do korisnika, uložili ste i u Google Ads oglase. 

Kampanja se pokazala velikim uspehom, dobijate mnogo novih klijenata i sve je odlično! Ali problem je u tome što nemate pojma zašto se kampanja pokazala tako uspešnom.

Jesu li to bili... Saznajte više
Šta je Google Analytics IQ certifikat i kako da ga dobijete?
Google IQ sertifikat (Individual Qualification) je sertifikat kojeg izdaje Google, a koji je dokaz znanja iz Google Analyticsa. Može ga položiti svako koja je već položilo ocenjivanje iz Google Analyticsa, a sa njim se potvrđuje da korisnici učinkovito upotrebljavaju Google Analytics u svojim organizacijama, ali i da pomažu drugima sa tim alatom.

Google Analytics IQ sertifikat je besplatan pod Googlevim Parnters programom. Kako bi ga položili pratite sledeće korake:
 
  • Posetite sajt
  • Kliknite na Join Google Partners na vrhu navigacije
  • Kliknite na dugme Join Now pod sekcijom Earn your Google Partner badge
  • Pratite upute i prijavite se sa svojim Google Accountom
  • Nakon što ste se... Saznajte više
Šta je spam promet i kako ga filtrirati u Google Analyticsu?
Spam web stranice predstavljaju lažan referral promet u Google Analytics podacima. Njihov je cilj prevariti Analytics administratora da poseti spam web nakon čega ga se najčešće redirekta na web shop ili malware web. Takvi spam sajtovi mogu imati značajan uticaj ne celokupne podatke u Analyticsu, posebno za mala preduzeća sa malo web prometa.

U ovom kratkom postu ćemo pokazati kako filtrirati spam promet u Google Analyticsu te eliminirati njihov uticaj na relevantne metrike.



  1. Navigirajte na Referrrals report u vašem Google Analytics Viewu.
  2. Promenite razdoblje reporta na poslednja 2 meseca.
  3. Silazno sortirajte report prema bounce rateu.
  4. Potražite referrerse sa 100% ili 0% bounce rateom i... Saznajte više
Zašto postoji razlika u Analytics ciljevima i Facebook konverzijama?
Razlike u rezultatima Analytics ciljeva i Facebook konverzija postoje zbog toga što Facebookov Ad Manager/Pixel i Google Analytics koriste dve različite metode za sakupljanje podataka. Google, za razliku od Facebooka prati samo konverzije koje su se dogodile odmah nakon klika na oglas. Takođe, Facebook i Google imaju različite atribucijske modele.


Upravo su drugačiji načini praćenja konverzija glavni razlog zašto se razlikuju rezultati Google Analyticsa i Facebooka.
 
Facebook prati neizravne "nelinearne" konverzije. Pojednostavljeno, ako korisnik klikne na Facebook oglas, pogleda web te ga napusti, a onda se sledeći dan vrati na web te izvrši kupovina, Facebook tu konverziju pripisuje Facebooku.
 
Google, sa druge... Saznajte više
Šta je Google Tag Manager
Google Tag Manager (GTM) je user-friendly rešenje za upravljanje oznakama (tagovima), ili snippetima JavaScripta koji šalju informacije trećim stranama. On omogućuje brzo i jednostavno ažuriranje oznaka i isečaka koda na vašem sajtu ili mobilnoj aplikaciji koji su namijenjeni analizi prometa i optimizaciji oglašavanja.


Oznaka ili tag je isečak koda koji šalje podatke trećoj strani, na primer Google Analyticsu, Google AdWordsu, Twitteru, Facebooku i drugima.
 
Kako bi lakše implementirali oznaku na vašem sajtu, Google je predstavio svoj Tag Manager. Njime ne trebate tačno da unesete isečke koda u datoteku na web lokaciji, već umesto toga možete da navedete koje oznake želite da... Saznajte više
Kako nekome da date pristup u Analytics sajta
Nivo na koji dodajete korisnike određuje početni pristup tog korisnika, a njih možete dodati na nivo računa, entiteta ili vlasničkog pregleda. Takođe, možete dodati koliko god korisnika želite. Kako bi nekome dali pristup u Analytics sajta pratite sledeće korake: 
 
  • Prijavite se u Analytics račun.
  • Odaberite ikonu Administrator i odaberite željeni račun, entitet ili vlasnički pregled.
  • U stupcu “Račun, entitet ili vlasnički pregled” (ovisno o tome na kom nivou želite dodati korisnika) kliknite “Upravljanje korisnicima”.
  • Pod stavkom “Dodaj dopuštenja za “ unesite e-mail adresu Google računa korisnika kojem dajete pristup.
  • Odaberite željena dopuštenja.
  • Odaberite “Obaveštenja ovog korisnika e-porukom” kako bi zaprimio obaveštenje da mu je odobren pristup Analytics... Saznajte više
Koja je razlika između Analytics sesije i page view-a?
Google Analytics ne računa sesije i page views na isti način. Zbog toga se broj sesija  razlikuje od broja page view-a. Sesija ili popularno nazivana “poseta”, označava skup interacija koje se odvijaju na web-lokaciji unutar zadanog vremenskog okvira, dakle ona se povećava na prvom učitavanju same sesije bez obzira na vrstu učitavanju. Page view povećava se na prvom učitavanju prikaza sajta ili ekrana sajta u pretraživaču a označava ukupan broj pregledanih stranica, uključujući i ponavljajuće poglede na jednoj stranici. Dakle, ovo je jedan od razloga zbog čega dolazi do razlike između sesije i page view-a. Takođe, do nepodudaranja dolazi kada... Saznajte više
Šta je Analytics stopa napuštanja?
Analytics stopa napuštanja ili bounce rate je napuštanje stranice vašeg sajta od strane korisnika. Dakle, korisnik koji dođe na vaš sajt i odmah je napusti, a da pogleda bilo koju drugu stranicu, često iz razloga koji uključuju nerelevantan sadržaj, nekvalitetan sadržaj ili nekvalitetan sajt.



Za neke sajtove stopa napuštanja je često normalan faktor, ali ukoliko je cilj vašeg sajta da korisnici posete i ostale podstranice tada bi trebali težiti što manjoj stopi napuštanja, odnosno bounce rateu.

Takođe, bilo bi dobro istražiti koje stranice imaju najveći bounce rate i pokušati da utvrdite i razlog napuštanja. Proverite i da li su oglasi putem kojih... Saznajte više
Šta su Google Analytics izveštaji i kako ih koristiti?
Google Analytics izveštaji pomažu Vam pri analizi podataka kako bi utvrdili napredak sajta. Osim toga, izveštaji  Vam pomažu pri analiziranju podataka. Na raspolaganju Vam stoji veliki izbor izveštaja, ali preporuča se korišćenje prilagođenih izveštaja. Te izveštaje kreirate sami, birate dimenzije i merne podatke te odlučujete kako će se prikazivati. Kako bi koristili Analytics izveštaje:
 
  • Prijavite se na Analytic račun.
  • Odaberite karticu Prilagođavanje pri vrhu leve strane bilo koje stranice u Analyticsu.
  • Kliknite na +Novo prilagođeno izvješće pri vrhu tablice. Ukoliko ne vidite navedenu opciju, odaberite Pregled u levom navigacijskom oknu.
  • Unesite Naslov izvešća.
  • Odaberite tip izvešća. Nudi vam se istraživanje, jednostavna tablica ili prikaz maske.
  • Odaberite... Saznajte više
Šta su Analytics ciljevi i zašto su važni
Uopšteno, ciljevi pokazuju koliko uspešno je neka radnja izvršena, a oni predstavljaju temeljnu komponentu bilo kojeg plana za merenje digitalne analitike. Isto tako, Analytics ciljevi mere uspešnost web-lokacije ili aplikacije u ispunjavanju postavljenih aktivnosti. Ti ciljevi predstavljaju završnu aktivnost koja se naziva konverzija, a one su od velike važnosti za uspešnost firme..




Analytics ciljevi uključuju izvršavanje kupovine, dovršavanje nivoa igre ili slanje obrasca za podatke za kontaktiranje firme. Ako posetilac vaše web-lokacije ili korisnik vaše aplikacije izvrši radnju koja je postavljena kao cilj, Analytics to beži kao konverziju. 
Analytics ciljevi veoma su važni jer pružaju ključne informacije kao što su broj konverzija... Saznajte više
Šta je Google Analytics ecommerce?
Pomoću Google Analytics Ecommerca pristupite svim statistički podacima koji jasno prikazuju ponašanje kupaca i njihove transakcije na Vašem sajtu. Alat Vam omogućuje detaljno praćenje postojećih i potencijalnih kupaca. Dakle, možete da proverite koje su proizvode kupci gledali i koliko puta, gde su ih gledali, kada su ih dodali u korpu, koje proizvode najviše kupuju i slično. Na taj način možete da saznate gde su se kupci izgubili ili napustili kupovinu.

Pomoću ovih podataka možete da pratite trendove, teda dođete do kvalitetnih i brzih odluka što će rezultirati rastom konverzija i prihoda. Za implementaciju Google Analytics Ecommerca potrebno je znanje stručne osobe... Saznajte više
Kako da vidim ko mi gleda sajt
Ako vas zanima detaljniji "promet" na vašem sajtu, najbolji način za analizu vaših posetioca je korišćenje Google Analyticsa. Google Analytics je jedan od alata koji će besplatno, a verodostojno prikazati statističke rezultate vezane za posetu vašeg sajta te će vam dati uvid u podatke o posetiocima vašeg sajta.

Da bi saznali ko posjećuje vaš sajt, prvenstveno morate da se ulogujete u Google Analytics, zatim pod Audience tabom odaberete Technology, a nakon toga odabrate Network. Po defaultu, prikazaće vam se dimenzija Service Provider, a ukoliko preduzeće koristi svoju mrežu ,biće vidljivo na listi.

Ovaj proces vrlo je jednostavan, ali, time ćete da dobijete... Saznajte više
Šta je to A/B testiranje?

 je metoda koja se koristi kako bi se proverilo da li određena promena na web stranici može da pozitivno utiče na konverzije. A/B test je suočavanje dve opcije (A i B) između kojih ne možete da se odlučite. Test između opcija A i B za vas će odraditi korisnici/klijenti pa ćete dobiti odgovor koja je od njih bolja, privlačnija tj. koja generiše bolji korisnički angažman.

Primer A/B testiranja je email newsletter i upotreba gotovog email marketing alata MailChimp.

... Saznajte više
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Šta je hard bounce?
Hard bounce se odnosi na e-mail poruku koja se vratila pošiljaocu jer je odbijena od strane mail servera primaoca. Ovo se obično dešava kada e-mail adresa nije ispravna ili ne postoji, ili kada je e-mail server primaoca blokirao poruku. Saznajte više
Šta znači canonical URL?
Canonical URL je preferirana URL adresa za određenu web stranicu, koja se bira kao glavna ili primarna adresa koju pretraživači treba da indeksiraju i rangiraju. Saznajte više
Šta je Affiliate marketing?
Affiliate marketing je marketinška strategija koja se zasniva na efektu, a kojom pojedinac ili kompanija promoviše proizvod ili uslugu i zarađuje proviziju za svaku prodaju ili konverziju koja je ostvarena putem njihove jedinstvene veze za preporuku. Saznajte više
Šta je Crawl budget?
Crawl budget, ili proračun indeksiranja, se odnosi na broj stranica na web stranici koje alati za indeksiranje pretraživača smeju posetiti u određenom vremenskom periodu.
  Saznajte više
Šta je Googlebot?
Googlebot je softver za web crawling koji se koristi od strane Google-a za otkrivanje i indeksiranje novih i ažuriranih web stranica na internetu. Koristi se za prikupljanje podataka o web stranicama i njihovim stranicama kako bi se dodale u Google indeks pretraživanja. Sadrži alate za indeksiranje mobilnih i stonih računara, kao i specijalizovane alate za indeksiranje vesti, slika i video zapisa.

Googlebot počinje dohvatanjem nekoliko web stranica, a zatim slede linkovi na tim stranicama kako bi pronašao nove URL-ove. Dok se kreće, Google bot indeksira tekst na stranicama koje posećuje i koristi te informacije da utvrdi relevantnost i autoritet stranice i... Saznajte više
Šta je Above the fold content?
"Above the fold content" ili sadržaj pre preklopa odnosi se na deo web stranice koji je vidljiv korisniku bez skrolovanja.  Saznajte više
Šta je SEM?

SEM je skraćeno od "Search Engine Marketing" i primarno označava oblik online marketinga koji se sprovodi pomoću plaćenih oglasa na pretraživačima.

Širi je pojam od SEO-a, odnosno same optimizacije za pretraživače, što je neplaćena metoda,  za razliku od plaćenh, odnosno PPC metoda.
SEM je oblik online marketinga koji promoviše kompanije povećanjem njihove vidljivosti kroz rezultate pretraživanja na internet pretraživačima.

... Saznajte više
Šta je segmentacija?
Segmentacija je podela kupaca, klijenata odnosno primatelja Vaših marketinških poruka u grupe, pri čemu se grupira po nekim sličnostima, a razlike među tim grupama su što veće.

Segmentacija se u smislu digitalnog marketinga odnosi na grupiranje primalaca Vaših marketinških poruka, na primer e-mailova ili oglasa. Različitim grupama odnosno segmentima Vaše publike, uputićete slične ali prilagođene poruke kako biste što bolje “pogodili” onu koja će primaocu biti interesantna i time povećati šansu za konverziju.

U praksi, segementacija se najčešće vrši po ponašanju potrošača kao i geografskim, demografskim i psihografskim kriterijumima.... Saznajte više
Šta je prodajni levak?
Prodajni levak odnosno sales funnel je niz koraka koje prolazi osoba od kad sazna za Vašu kompaniju i proizvod pa dok konačno ne postane Vaš kupac. Kraće, prodajni levak je proces kojim se ostvaruje prodaja.

Prodajni levak se deli u faze, a najpoznatiji model je AIDA, podela na četiri dela: Awareness, Interest, Desire and Action odnosno upoznavanje, interesovanja, želja i akcija.

Svoj naziv dobio je radi čestog grafičkog prikaza u obliku levka jer prve faze obuhvataju veći broj ljudi dok završne značajno manji.

... Saznajte više
Šta je buyer persona?
Buyer persona je fiktivna reprezentacija savršenog kupca kom definišemo pripadajuću demografiju, interesovanja, obrazovanje i posao, ali i koji su mu problemi, ciljevi, o čemu razmišlja i kako donosi odluku. Još se naziva i customer persona i marketing persona. ... Saznajte više
Šta je Below The Line (BTL) marketing?
Below the line marketing ili marketing ispod crte je onaj markting koji je usmeren prema definisanoj ciljnoj publici, odnosno takozvanim buyer personama. Takav marketing se temelji na podacima o korisnicima kao što su oni demografski, interesni ili pak geografski. Upravo to rezultate BTL marketinga čini lako merljivima. 

Primer BTL marketinga je email marketing, affinity marketing, kao i marketing na društvenim mrežama, koji se lako usmerava na tačno određenu publiku.
... Saznajte više
Koje su faze korisničkog putovanja kupca?
 (customer journey) je proces kroz koji kupci prolaze kako bi postali svesni o proizvodu ili usluzi, evaluirali ga i na kraju kupili.

A koje su to faze? Iako je svima poznata podela na 3 faze, ovde ćemo upoznati i 4. fazu koja se često zaboravlja.

Prve tri faze korisničkog putovanja su:
  • awareness (faza svesti)
  • consideration (faza razmatranja)
  • decision (faza odluke).
Četvrta faza je zapravo negovanje odnosa sa Vašim korisnicima i nakon što ste od njih imali direktnu korist (nakon kupovine), a zove se care (faza brige o korisniku/kupcu). To je faza koja se često zaboravlja, a puno puta upravo ona podstiče korisnike da ponovo kupe Vaš... Saznajte više
Šta je online recenzija?
je pri kupovini proizvoda ili korišćenja određene usluge.

Potencijalni kupci sve više veruju ostavljenim recenzijama drugih korisnika i prema njihovim preporukama odlučuju žele li ili ne žele da kupe proizvod ili uslugu. Dobra, jasna i pozitivna recenzija najčešće je put do prodaje.

Sve češće korisnici i kupci online putem daju svoje mišljenje i ocenjuju kupljeni proizvod, dobijenu uslugu ili drugu činjenicu koju imaju o preduzeću. Bolja online recenzija vodi i do veće prodaje čime se danas i vode mnoga preduzeća.

Istraživanja pokazuju da sve veći broj kupaca pročita ostavljenu recenziju o proizvodu na internetu pre nego što se odluči završiti kupovinu, a svake godine... Saznajte više
Šta je Bitly?
Bit.ly je alat koji služi za skraćivanje URL-ova i platforma za upravljanje vezama. Kompanija Bitly osnovana je 2008. godine. Bitly mesečno skraćuje i do milijardu linkova za upotrebu na društvenim mrežama, u e-mailu, sms-u, itd. Osim toga, on je moćan alat za online marketing koji se koristi za praćenje klikova, pregledanje web mesta, praćenje geografskih lokacija odakle dolazi najviše klikova i slično.

Od avgusta 2018. godine Bitly je skratio više od 37,5 milijardi URL-ova.

Besplatna verzija Bitly alata dostupna je svima, potrebno je samo izvršiti prijavu. Osim skraćivanja linka, Bitly omogućuje i promenu celog naziva linka samo što takav link zadržava postojeći... Saznajte više
Šta su web push notifikacije?

 su marketinški kanal koji korisnika može ponovo da dovede na Vašu web stranicu. One su klikabilne rich content poruke koje se šalju na uređaj od strane web stranice ili web aplikacije.

Korisnik mora da odobri primanje notifikacija kako bi mu se mogla poslati push notifikacija što sa druge strane znači da je zainteresovan za potencijalno primanje svih novosti i da razmišlja o kupovini.

Web push notifikacije automatski se mogu slati svim korisnicima koji su:
  • posetili određenu kategoriju proizvoda,
  • posetili stranicu proizvoda ili usluge,
  • napustili proizvod koji su već dodali u korpu,
  • započeli, ali nisu završili rezervaciju smeštaja, leta i sl. - čime se dolazi do ponovnog... Saznajte više
Zašto koristiti LinkedIn grupe?
Uključivanje u relevantne LinkedIn grupe i aktivno učestvovanje u istima mogu biti vrlo efikasan marketinški alat. Putem LinkedIn grupa možete informisati tržište o svojem postojanju, graditi lični ili kredibilitet kompanije u određenom području, privući potencijalne kupce na svoju web stranicu, povezati se sa brojnim ljudima na društvenim mrežama, prezentovati svoju ponudu.... Saznajte više
Šta je geo-targetovanje?
Geo-targetovanje je praksa dostavljanja različitih sadržaja ili oglasa korisnicima u zavisnosti od njihove geografskoj lokacije. Facebook i Google omogućuju funkciju prikazivanja oglasa na tačno određenom geografskom području, što je neizostavan korak prilikom postavljanja svake kampanje koji omogućuje dostizanje željene ciljne grupe. 

 

... Saznajte više
Šta je MailChimp i koje su njegove prednosti?
Mailchimp je integrisana marketinška platforma, primarno namenjena odnosno Iako je Mailchimp u početku pružao samo ovu mogućnost, danas sadrži brojne funkcionalnosti, poput mogućnosti kreiranja oglasa za društvene mreže, konačnih stranica i još mnogo toga. 
 
Korišćenjem MailChimp-a gotovo svaka kompanija može ostvariti velike prednosti. Platforma je relativno jednostavna za korišćenje, a postoji i besplatna verzija sa ograničenim funkcionalnostima koje će biti dovoljne za neke kompanije. Osim toga, MailChimp omogućuje automatizaciju komunikacije, kako bi Vaše poruke dosegle određene kupce u najboljem trenutku, kao i izvrstan pregled učinkovitosti Vaših e-mail kampanja.

 

... Saznajte više
Ko je jedinstveni posetilac?
Jedinstveni posetilac je termin koji se odnosi se na U marketinškoj analizi jedinstveni posetilac broji se samo jednom za određeni vremenski period, nezavisno od njegovog broja poseta web stranice. To znači da ako isti posetilac poseti stranicu na primer tri puta, u analizi će biti prepoznat kao jedan posetilac, a ne tri.

Drugi naziv za ovaj termin je i ... Saznajte više
Šta je gerila marketing?
Gerila marketing je naziv za ili proizvodu, odnosno podsticanje brand awareness-a. Ova marketinška strategija zahteva out-of-the-box razmišljanje i kreativan pristup, a vrlo često i relativno niska finansijska ulaganja. Osnovni cilj gerila marketinga je iznenaditi javnost i tako podstaći širenje priče o brendu. ... Saznajte više
Šta je content marketing?
Content marketing podrazumeva (content-a) na različitim kanalima sa ciljem privlačenja jasno definisane ciljne grupe. Konačna svrha content marketinga je izgradnja odnosa s kupcima i podsticanje prodaje na indirektan način. 
 
Ono što razlikuje content od oglašavanja je relevantnost i vrednost informacija za korisnike. Kvalitetan content pruža informacije koje interesuju korisnike, pa ih zbog toga oni svojevoljno čitaju, gledaju ili slušaju, dok kod oglasa to čine jer nemaju izbora. 
 
Nego šta uopšte znači sadržaj ili content? On može postojati u različitim oblicima, između ostalog i kao blog objave, infografike i e-knjige, a može se distribuisati putem web stranica, društvenih mreža i newslettera. Ovaj... Saznajte više
Šta je webinar?
Webinar je online oblik, tj. forma temeljena na prezentaciji putem interneta. Najčešće je snimljen unapred, a onda se prikazuje određenoj ciljnoj grupi sa ciljem informisanja, predavanja ili prezentacije određenog proizvoda ili usluge.
 
Webinar se može održavati i uživo pa autori sa članovima mogu voditi razgovor u realnom vremenu. Sa polaznicima webinara autori mogu podeliti video zapise, audio zapise, fotografije ili bilo koje dokumente. 
 
Unapred se odredi točan datum i vreme početka webinara, a učesnici se najčešće uloguju u okviru određenog sistema.

 

... Saznajte više
Šta je e-knjiga?
Elektronska knjiga ili  poput pametnih telefona, tableta ili računara, a koju se distribuira putem interneta.

Dobro osmišljen i napisan e-book jedan je od načina za privlačenje posetioca na web stranicu, a posledično i dobijanje novih klijenata.

  1. Definišite temu i ciljnu grupu
  2. Strukturno složite knjigu (poglavlja, naslovi, odlomci)
  3. Dizajn (naslovna, tipografija)
  4. Vizualni elementi (infografike i fotografije)
  5. Poziv na akciju 
  6. Pretvoriti u PDF dokument
  7. Kreirati podstranicu za e-knjigu odakle će se moći preuzeti
  8. Promocija knjige putem društvenih mreža i oglašavanja
... Saznajte više
Šta je gejmifikacija?
Gejmifikacija je implementacija principa igre u situacijama koje nisu direktno povezane sa igrama, a posebno je primetna na društvenim mrežama. Na ovaj način korisnici društvenih mreža imaju priliku da osvoje nagradu u zamenu za aktivnosti poput lajkovanja, ostavljanja komentara ili osmišljavanja kreativnih elemenata (fotografija ili kratkih tekstova). Unošenjem gejmifikacije u marketinške aktivnosti kompanije podstiču angažman i lojalnost kupaca, ali i rast svesti o brendu.... Saznajte više
Šta su chat-botovi?
Chat-botovi su sve popularniji oblik komunikacije između prižioca neke usluge i korisnika. Reč je o autmatizovanim ličnim asistentima koji su dizajnirani kako bi simultovali uživo razgovor sa korisnicima.

 

Chat-botovi imaju veliku primenu kod instant messaging aplikacija, putem kojih mogu preuzeti ulogu operatera odnosno zameniti ljudski faktor.

 

Programirani su da komuniciraju sa posetiocima web stranice vodeći ih kroz komunikaciju i pružajući im informacije o proizvodima i uslugama, do same kupovine ili poručivanja usluge ili proizvoda.... Saznajte više
Šta je online recenzija?
Online recenzija je online iskustvo korisnika pri kupovini proizvoda ili korišćenja određene usluge.

Potencijalni kupci sve više vjeruju ostavljenim recenzijama drugih korisnika i prema njihovim preporukama odlučuju žele li ili ne žele da kupite proizvod ili uslugu. Dobra, jasna i pozitivna recenzija najčešće je put do prodaje.

Sve češće korisnici i kupci online putem daju svoje mišljenje i ocenjuju kupljeni proizvod, dobivenu uslugu ili drugu činjenicu koju imaju o preduzeću. Bolja online recenzija vodi i do veće prodaje čime se danas i vode mnoga preduzeća.

Istraživanja pokazuju da sve veći broj kupaca pročita ostavljenu recenziju o proizvodu na internetu pre nego što se... Saznajte više
Kako slati newsletter postojećim i potencijalnim klijentima?
Iako se ponekad može činiti kako je kreiranje i slanje newslettera komplicirani proces, ono je često jedan od složenijih delova e-mail marketinga. E-mail newsletter može biti u HTML ili teksutalnom obliku, a ogašivači ga najčešće koriste kako bi obavijestili klijente o određenim promocijama i sl.

Za slanje newslettera potreban vam je software ili web aplikacija putem koje je moguće kreirati newsletter, a takođe, potrebno je i imati email server koji se koristi za slanje newslettera.

Jedan od najpopularnijih i najkorištenijih sistema za slanje newslettera je Mailchimp. Nakon što se prijavite potrebno je kreirati bazu klijentata/potencijalnih klijenata. Jedan od najlakših načina za to... Saznajte više
Kako prepoznati stručnjake u području digitalnog marketinga?
Prepustili biste oglašavanje putem Interneta firmi za koju ste sigurni da je kvalitetna i profesionalna. Kako prepoznati stručnjake u području digitalnog marketinga? Pojam digitalni marketing sve se češće spominje vezano uz oglašavanje na Internetu. Upravo spoj marketinga i digitalnih tehnologija podrazumeva se pod pojmom digitalni marketing.

Brojne su mogućnosti i načini oglašavanja putem Interneta i brojne firmi u Srbiji se bave digitalnim marketingom. Zavisno od toga koji ste način oglašavanja putem interneta odabrali, prema tome i birajte stručnjake. Oglašavanje putem Interneta oguće je na različite načine, npr SEO, oglašavanje putem Adwordsa, e-mail oglašavanje, putem društvenih mreža i tako dalje.

Stručnjaci na području... Saznajte više
Zašto je bolje koristiti Internet oglašavanje nego ostale oblike oglašavanja?
Treba li se oglašavati putem interneta ili izabrati ostale oblike oglašavanja? Naš odgovor na to pitanje je oglašavanje putem interneta.

Zašto je bolje koristiti internet oglašavanje nego ostale oblike oglašavanja? Danas gotovo ne postoji niko ko se bavi nekom delatnošću, a da nije prisutan na internetu. Stoga ako još uvek nemate svoj web vreme je da je pokrenete. Upravo vaš web može biti vaš glavni oglas na internetu. Postoje različiti načini oglašavanja na internetu, na primer SEO, e-mail oglašavanje, AdWords oglašavanje, oglašavanje putem društvenih mreža i tako dalje.

Prvi korak u internetskom oglašavanju je dobra optimizacija web stranice jer dobro optimiziranu web... Saznajte više
Šta vas čini boljim od ostalih marketinška agencija?
najvažniji su faktori koji određuju koliko će web stranica biti dobro pozicionirana, donosno kolika će biti njena posećenost, a što sve zajedno rezultira uspešnim poslovanjem i dobrom prodajom Vaših proizvoda ili usluga. Da bi to uspeli potrebna je visoka predanost poslu i kvaliteta u odrađivanju. Marketing je uopšteno vrlo složen posao koji se sastoji od nekoliko ključnih faktora, a neki od najvažnijih su pouzdanost i funkcionalnost, kreativnost, znanje, iskustvo, orginalnost, proaktivnost, inovativnost, fleksibilnost, prilagodljivost, poštivanje dogovorenih rokova i obostrano zadovoljstvo, a to je ono što nas odlikuje.
 
Zadovoljan klijent je ono što drži svaku marketinšku agenciju, pa tako i nas,... Saznajte više
Kada slati newsletter?
Sudeći prema rezultatima istraživanja najbolji dan za slanje newslettera je utorak, dok je najbolje vrijeme za slanje newslettera između 09-11h ujutro. Newsletteri su savršen marketinški alat za direktnu komunikaciju nadolazećih događaja, akcija i posebnih ponuda.
Kada slati newsletter? Uz previše saveta, više niko ne zna tačan odgovor!

Ako je suditi prema istraživanjima, utorak je sigurno najbolji dan za slanje newslettera. Utorkom se najviše njih i otvori... ili ipak ne? 

Uz rame utorku stoji četvrtak! Sreda se takođe spominje u ovom kontekstu. Sreda u više izvora stoji kao drugi ili treći najbolji dan za slanje. 

Poslovni ciljevi različitih brendova, poduzeća i pojedinaca su različiti. Pa... Saznajte više
Kako glasovno pretraživanje utiče na digitalni marketing?
Kako glasovno pretraživanje utiče na digitalni marketing? Ovo pitanje se sve češće susreće kod marketing stručnjaka, ali i oglašivača koji koriste razne marketing alate u digitalnom poslovanju. Glavna odlika glasovnog pretraživanje je što ono umesto upisivanja traženih pojmova u pretraživaču koristi govor kao primarni način pretraživanja.


Dakle, korisnik govorom pretražuje željene pojmove. Ali, kako to utiče na oglašivače u digitalnom marketingu? Oglašivači bi svakako trebali obratiti pažnju na sledeće činjenice:
 
  • Dužina upita - dužina tekstualnih upita često je kratka (2 do 3 reči), dok je dužina govornih upita duža i često formirana u rečenicu.
  • Postavljanje upita - govorni upiti većinom su formirani u... Saznajte više
Kako povećati broj komentara na YouTube kanalu?
YouTube je najpopularnija platforma za gledanje videozapisa i jedna je od popularnijih društvenih mreža. Kako bi povećali broj komentara na YouTube-u, redovito objavljujte videozapise, uključite privlačan CTA (Call To Action), komentarišite videozapise drugih YouTubera, stvorite privlačan naslov i pronađite relevantne ključne reči.

Zašto su komentari na YouTube kanalu važni?


Popularnost YouTube videozapisa počiva na konstantnom objavljivanju novog sadržaja, na SEO optimizaciji i, između ostalog, na broju lajkova, pregleda i komentara. 

Kao i Facebook, YouTube je društvena mreža pa kako i Facebookov algoritam broji lajkove, deljenja, komentare, tako ih broji i YouTubeov algoritam.

Već je samo po sebi dosta teško sakupiti nove viewove (preglede videozapisa),... Saznajte više
Kako pratiti trendove u digitalnom marketingu?
Digitalne marketing trendove možemo definisati kao određenu tendenciju kretanja digitalnog marketing tržišta u određenom smeru tijekom nekog određenog vremena. Oni se mogu odnositi na neko duže razdoblje ili mogu biti tzv. instant trendovi, primenjivani samo u kraćem razdoblju.

Neki od načina praćenja trendova su svakako proučavanje novih brošura, literature, čitanje blogova, takmičenje na raznim konferencijama, radionicama ali i korišćenje Google Trends alata.


Trendovi u digitalnom marketingu se mogu definisati kao kretanje tržišta u određenom smeru tokom određenog vremena.

U nastavku sledi detaljnije objašnjenje svakog od koraka za praćenje trendova u digitalnom marketingu:
 
  • - putem čitanja online sadržaja možete pronaći mnogo praktičnih primera i objašnjenja... Saznajte više
Koje su faze korisničkog putovanja kupca?
je proces kroz koji kupci prolaze kako bi postali svesni o proizvodu ili usluzi, evaluirali ga te na kraju i kupili.

A koje su to faze? Iako je svima poznata podela na 3 faze, ovde ćemo upoznati i 4. fazu koja se često zaboravlja.

Prve tri faze korisničkog putovanja su:
  • (faza svesti)
  • (faza razmatranja)
  • (faza odluke).

Četvrta faza je zapravo negovanje odnosa sa vašim korisnicima i nakon što ste od njih imali direktnu korist (nakon kupovine), a zove se . To je faza koja se često zaboravlja, a puno puta upravo ona podstiče korisnike da ponovno kupe vaš proizvod.... Saznajte više
6 saveta za pisanje dobrog newsletter subject linea
Newsletter subject line (naslov emaila) treba biti napisan tako da korisniku jasno govori što može očekivati unutar maila. Potrebno je u 35 - 50 znakova (ili manje) zainteresirati primatelja. Pokušajte da se obratite primaocu lično, kada god je to moguće. Emotikoni su dobro došli, ali nemojte da preterujete.



Dan se po jutru poznaje, odelo čini čoveka, a dobar newsletter uspješniji je s kvalitetno napisanim subject lineom (naslovom emaila).

Kada pišemo subject line moramo znati kako je to prva stvar koju primaoc vidi i na temelju tih nekoliko desetaka znakova donosi odluku. Ako se odluči da imate mogućnost dalje komunikacije. U suprotnom... Saznajte više
Šta je CMS?
CMS ili content management system je softverska aplikacija ili set povezanih programa koji se koriste za kreiranje i upravljanje digitalnim sadržajem. Oni imaju dve komponente:

- za korisničko kreiranje, modifikaciju i brisanje sadržaja s weba bez potrebe poznavanja HTML-a.

- pruža back-end usluge upravljanja sadržajem.
 

KARAKTERISTIKE CMS-a

Karakteristike mogu da variraju od pojedinog CMS-a do drugog, no kao najvažnije funkcije gotovo uviek se spominju indeksiranje, pretraživanje i dohvat sadržaja, format management, kontrola revizije i objavljivanje sadržaja.


CMS se koristi za upravljanje digitalnim sadržajem.
 
  • Intuitivno indeksiranje, pretraživanje i dohvat sadržaja olakšava pretraživanje sadržaja po raznim atributima kao što su datum objavljivanja, ključne reči i... Saznajte više
Kako da napravite koristan newsletter?
E-mail marketing postaje jedan od najvažnijih marketinških kanala. Newsletter je pomoću kojeg možete da dođete do velikog broja i stvorite prijateljsku vezu deleći sa njima informativne, edukativne pa i prodajne e-mail sadržaje. 



Sve popularniji način oglašavanja je jer se direktno cilja na potencijalnog klijenta prezentirajući mu konkretan proizvod. 

Isto tako:
  • slanjem newslettera ostajete u kontaktu sa kupcem/klijentom nakon što napusti vaš sajt
  • slanjem newslettera možete podsjetiti kupce/klijente na svoju ponudu proizvoda/usluga
  • newsletter je merljiv kanal komunikacije
  • newsletter šaljete onima koji to svojevoljno žele
Kako bi newsletter dao željeni rezultat važno je znati postaviti strukturu samog newslettera. Pitanje koje se ovdje postavlja je očigledno -... Saznajte više
Retargeting i remarketing - ima li razlike?
Retargeting (ponovljeno ciljanje) se najčešće odnosi na plaćene oglase koji ciljaju online korisnike koji su na određeni način stupili u interakciju sa vašim web mestom. Remarketing (ponovljeni marketing) se većinom odnosi na e-mail kampanje koje žele ponovno angažirati klijente/kupce (podsetnik da je korisnik ostavio nešto u korpi, strategije upsella i cross-sella, upoznavanje sa novom promocijom na temelju dosadašnje aktivnosti korisnika).



Možda dobivate mnogo online prometa (što je sjajno), ali to ne znači da ćete dobiti toliko konverzija. 

Surova je realnost da će se kod prve posete web sajtu samo 2% online posjetitelja pretvoriti u kupce. Taj se broj može činiti iznenađujuće niskim,... Saznajte više
Šta je ROI i kako meriti ROI od digitalnog marketinga?
ROI (eng. return on investment) ili povrat ulaganja je metrika koja pokazuje koliko se profita ostvari u odnosu na troškove. Ova metrika pokazuje učinkovitost investicije, a računa se:
 


U kontekstu digitalnog marketinga, ROI se posmatra kao odnos ostvarenog profita iz marketinške kampanje i troškova marketinške kampanje.



 

ROI U DIGITALNOM MARKETINGU

Microsoftovo istraživanje je pokazalo da digitalni marketing pokazuje bolje ROI rezultate od tradicionalnog oglašavanja (TV, pring, radio...).

Prema tome, digitalni marketing nije "da-ili-ne" strategija, već bi se preduzeća koja koriste tradicionalno oglašavanje trebala fokusirati na prebacivanje barem dela budžeta u digitalni marketing.

Kako bi se potkrepile ove tvrdnje, Googleovo istraživanje je pokazalo da je... Saznajte više
Elena Majer