Česta pitanja

Kako da koristite Google Data napredne funkcije

Nakon što smo u prijašnjim postovima objasnili ,i , u nastavku donosimo 6 tehnika pomoću kojih možete iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije.



Prva funkcija koju ćemo proći omogućuje prikaz više nadzornih ploča izvješća u jednom Data Studio izveštaju. One su veoma korisne i jednostavne za implementaciju u Data Studio. Postoje dva izbornika za rad sa stranicama. Jedan se nalazi u glavnoj traci, kao što se može videti na slici ispod.



Drugi izbornik se nalazi u kontrolnoj stranici widgeta u gornjem levom uglu na nadzornoj ploči.



Glavna alatna traka je puno šira, ali omogućuje navigaciju kroz sve stranice isto kao i... Saznajte više

Apps, Big Screen, Docs Experiences: Šta donose nove Google Data Studio funkcionalnosti?
Google Data Studio uveo je promene koje možete da koristite u izveštajima. Reč je o funkcionalnostima koje kreatorima izvješća pružaju potpunu kontrolu nad korisničkim iskustvima. Nove karakteristike izveštaja omogućuju stvaranje korisničkog big screen, app i dokument iskustva, a aktivna su na svim izveštajima i uključuju: 
 
  • vidljivost zaglavlja izveštaja 
  • korišćenje top ili lijevih ručnih navigacijski kontrola 
  • prikazivanje margina
  • visinu i širinu površine izveštaja

Kako bi ih koristili, otvorili ili kreirali novi izveštaj, poništite sve dosadašnje komponente, pa ćete da vidite ova nova svojstva izveštaja. Na priloženim fotografijama možete da vidite kako izgledaju nove Data Studio karakteristike.



 ... Saznajte više
Mogu li da se se povežu Search Console i Data Studio?
Search Console je Googleov alat koji služi za praćenje podataka o rezultatima pretraživanja za webove. Takođe, pokazuje kako Google "vidi" web i omogućava optimiziranje stranice za što bolje pozicioniranje u rezultatima pretraživanja.

Google je nedavno predstavio Search Console konektor za Google Data Studio koji omogućava kombiniranje podataka iz Search Consolea sa podacima iz ostalih izvora poput Google Analyticsa ili AdWordsa. Šta to tačno znači?

Search Console nam, između ostalog, pokazuje podatke kao što su učestalost prikazivanja naše stranice u rezultatima pretraživanja za određene ključne reči, informacije o tome koliko puta su korisnici kliknuli na stranicu ili koja je prosečna pozicija stranice u... Saznajte više
Što su to Google Data Studio Marketing Izveštaji?
Google Data Studio je besplatan alat koji vam može biti od velike važnosti ako se bavite digitalnim marketingom. Ovaj alat omogućuje vam povezivanje podataka iz različitih baza podataka (kao npr. Google Analyticsa, WordPressa, Google Sheetsa itd.) u jednom izveštaju.

Google Data Studio izveštaji jednostavni su za korišćenje i prilagođeni ciljevima poslovanja, zavisno od vaše potrebe.

Kod Google Data Studio marketing izvještaja, prvenstveno je bitno definisati ciljeve. Ciljevi koje morate kreirati pre izrade marketing izveštaju moraju da budu:
 
  • Specifični - određeni    
  • Merljivi
  • Mogući za dostizanje (Dostizljivi)    
  • Relevantni    
  • Vremenski određeni

Ove ciljeve ćete često u literaturi da sretnete pod akronimima S.M.A.R.T. (Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Time Bound).

Takođe... Saznajte više
Google Data Studio - cena i troškovi
Koliko košta Google Data Studio? Ovo pitanje je često među potencijalnim korisnicima ovog alata. Iako se korištenje Google Data Studia plaćalo do 01.02.2017., nakon ovog datuma svi korisnici imaju besplatnu priliku za upotrebu navedenog alata te cijena više ne predstavlja prepreku za početak upotrebe Google Data Studio izveštaja.

Ali, takođe, do sada je bila dostupna Free Beta verzija u kojoj su korisnici mogli isprobati kako Data Studio funkcioniše, a broj izveštaja je bio ograničen na njih pet.

Pristup Google Data Studiu možete zatražiti na datastudio.google.com. Tu takođe možete da pregledate primere izveštaja izrađenih u Data Studiu.

Budući da je sada Google Data Studio... Saznajte više
Zašto da koristite Google Data Studio?
Vizualno privlačni izveštaji jedna su od prednosti korišćenja Google Data Studio alata. Uz korišćenje raznih tabela, grafova i sl., postoji mogućnost mijenjanja boja, fontova i ostalih vizualnih efekata, a podaci su raspoređeni na način koji odgovara vašem poslovanju.

Korišćenje podataka iz različitih izvora u jednom izveštaju bitna je prednost Google Data Studio alata, a izvori podataka mogu biti: AdWords, Attribution 360, BigQuery, Soundcloud SQL, Google Analytics, MySQL, YouTube Analytics, Google Sheets itd.

Ako se podaci iz izvora podataka mijenjaju, automatski se optimizuju i podaci iz Google Data Studio izveštaja.

Budući da Google Data Studio izveštaji funkcionišu slično kao i dokumenti na Google Driveu,... Saznajte više
Kome je namenjen Google Data Studio?
je koji agencijama omogućuje vrlo korisnu upotrebu podataka iz Google Analytics ili BigQuery. Google Data Studio lak je za upotrebu, sličnog je dizajna kao i Google Docs te je interfejsom vrlo lako upravljati što je vrlo pogodno za agencije, razne firme ali i pojedince.

Takođe, podatke iz Google Data Studia možete da deliti sa drugima na sličan način kao što delite podatke putem Google Drivea.

Putem Google Data Studio alata možete podatke iz (npr. Google Analytics i Google Sheets te BigQuerry) koristiti u jednom izveštaju. Imate mogućnost i mijenjanja vizualnih efekata u interfejsu prema ličnim potrebama i željama.

Google Data Studio... Saznajte više
Šta su Google Data Studio izvori podataka?
U ovom blog postu možete saznati sve o izvorima podataka koji su Vam potrebni za . Na izvore podataka možete gledati kao na cev koja povezuje Data Studio izveštaje o kojima smo već pisali. Pod osnovnim izvorima podataka podrazumeva se Google Analytics, Google Sheets i BigQuery.

Kako bi povezali izvore podataka, odaberite “Data Sources” i kliknite na plavi “+”. Nakon toga kliknite na “Untitled Data Sources” te imenujte svoj izvor podataka. U izborniku “Configuration” odaberite “Google Analytics connector” (ukoliko želite njega da povežete).


Sada odaberite “Data set”. Ovisno o vrsti podataka koju povezujete, to će uključiti specifične račune ili datoteke koje želite... Saznajte više
Šta su Google Data Studio izveštaji?
Izvor podataka za izveštaj može biti Google Analytics koji je izvrstan analitički alat kod izvještaja o prometu web stranice. Izveštaj o trenutnom inventaru proizvoda može da iskoristite podatke iz Google Sheets obrazaca ili BigQuery baze podataka.

Ako se pitate kako izvori podataka funkcionišu možete da zamislite da je to cev koja spaja Data Studio izvještaje s jedne strane i fundamentalne podatke s druge strane. Fundamentalni ili osnovni podatci poznati su kao setovi podataka (data set). Setovi podataka uključuju Google Analytics, Google Sheets, BigQuery tablice itd.

Kada želite izveštaj o određenim podacima, odaberite jedan od tzv. konektora, nakon čega dobijate tražene podatke. Na... Saznajte više
Šta su to predlozi za Google Data Studio?
nudi veliki broj predloga za izradu izveštaja koji se nalaze u popisu izveštaja koja su podeljena sa vama, a možete ih pronaći na “Reports” početnoj stranici. Postoji nekolikopredloga , a najvažniji su:
 
The Welcome Report - kreiran je sa ciljem da Vas nauči kako da koristite Data Studio,
Report templates - nalaze se na vrhu stranice “Reports” i oni se najčešće koriste.

Kako da koristite predloge?

Proces korišćenja je veoma jednostavan i uz samo nekoliko koraka možete kreirati svoj izveštaj pomoću Data Studio predloga. Za izradu izveštaja prema predlogu sledite ove upute:

- idite na izbornik “File” i kliknite na “Make a copy of... Saznajte više
Kako da koristite Google Data Studio? Google Data Studio vodič
Putem kojeg smo predstavili u prethodnom postu možete da upravljate:
 
  • - prva stvar koju morate učiniti kada radite s podacima je ta da se uverite kako imate sve relevante podatke.
  • - kada su podaci spremni, možete da otvorite svoju radnu ploču i započnete spajati sve bitne segmente, uljepšati grafikone i stupce kako bi oni ispričali svoju priču. Odlična stvar je da sada možete da sarađujete i radite sa drugim ljudima iz različitih gradova i kontinenata, na jednak način kao i u Google Docs, Sheets i Slides. Analitičari sveta, ujedinite se!
  • - budući da ste ponosni na uređene podatke, zašto ne... Saznajte više
Šta je Google Data Studio? Kratki pregled i opis alata
Do sada nam je na raspolaganju bio 360 koji je značajno olakšao kreiranje izveštaja, no pošto se naplaćivao, najšira masa korisnika ga nije koristila. Od 2.2.2017., lansiranjem Google Data Studio alata obeleženo je stvaranje novog doba u prikupljanju, analiziranju i deljenju analitičkih podataka - od ovog datuma je Google Data Studio besplatan! Da dobro ste pročitali, ovaj praktičan alat je potpuno besplatan za sve, bez obzira jeste li mala firma ili velika korporacija.

Google Data Studio je alat koji omogućuje stvaranje dinamičnih, vizualno privlačnih izveštaja i nadzornih ploča. Koristeći Google Data Studio možete:
 
  • jednostavno povezati različite izvore podataka,
  • vizualizirati podatke kroz atraktivne,... Saznajte više
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer