E-commerce saveti koji će podstaći prodaju putem webshop-a

Objavljeno: 23.05.2022. | 1 minute čitanja

Prodaja putem webshop-a danas je neizostavan aspekt poslovanja u velikom broju industrija. Ovaj način prodaje razvija se već decenijama, ali dolazak pandemije i otežavanje prodaje u fizičkim prodavnicama podstakle su pravu eksploziju internet prodaje iz dva osnovna razloga. Sa jedne strane, kompanije su morale opstati i nastaviti da ostvaruju prodajne rezultate. Sa druge strane, potrošači koji do tada nisu praktikovali online kupovinu bili su primorani da se prilagode novonastaloj situaciji kako bi došli do željenih proizvoda ili usluga. 

E-commerce je tako tek nedavno ozbiljnije uzeo maha na našem tržištu, zbog čega se mnoge male kompanije (i po koja srednja, pa čak i velika) još uvek ne snalaze najbolje u ovom području i održavaju webshop-ove upitnog kvaliteta. Nivo kvaliteta webshop-a, ali i način njegova oglašavanja, direktno se odražavaju na priliv i zadovoljstvo kupaca, a time i na broj konverzija, pa je tako svima u interesu da oni budu što bolji. 

Iz tog razloga u nastavku smo pripremili nekoliko saveta koji će Vam pomoći da podignete svoje online poslovanje na novi nivo, ali i da poradite na kvalitetu oglašavanja web prodavnice i tako podstaknete bolje prodajne rezultate. 


1. Ostavite dobar prvi utisak


Kuća se gradi od temelja, pa tako i naša priča o poboljšanju prodajnih rezultata u web prodavnicama kreće od same osnove - web stranice. Tu je prvi utisak odlučujuć - ako kupac poseti Vaš webshop i ne bude zadovoljan iskustvom, male su šanse da će realizovati kupovinu ili se ikad više vratiti. A to je svakako nešto što ne želite. 

Zato uložite u kvalitetnu web stranicu koja će osim dobrog estetskog utiska imati i besprekoran user-friendly dizajn, kako bi snalaženje kupaca u interfejsu, preglednost proizvoda i proces kupovine bili vrlo jednostavni i intuitivni. 

Ovo je samo vrh ledenog brega, jer kvalitet web stranice zavisi od bezbroj faktora. Jedan od najvažnijih je i njena prilagođenost mobilnim pretraživačima - podaci* sa američkog tržišta pokazuju kako je u 2022. udeo svih pregleda web stranica sa mobilnih uređaja 50.59% u odnosu na 49,41% poseta sa desktopa, što označava prvi put ikada da je broj mobilnih pregleda postao dominantan. Iako ne raspolažemo sa podacima za srpsko tržište, sa sigurnošću možemo zaključiti kako je savršeno prilagođen mobilni prikaz apsolutni imperativ kod dizajna web stranice. 

Još neki od važnih faktora koji utiču na kvalitet i utisak online prodavnice su i verodostojnost, koja se među ostalim može podstaći omogućavanjem postavljanja komentara kupaca na podstranicama proizvoda, kao i kvalitet i količina content-a na web stranici.



2. Oprezno s budžetom za oglašavanje


Dobro odrađena komunikacija na webu i društvenim mrežama neće značiti puno ako je niko ne vidi. Iz tog razloga je digitalno oglašavanje neizbežan deo vođenja e-trgovine, koji će imati ogroman uticaj na njenu uspešnost. 

Kad je reč o iznosima koje ćete uložiti u oglašavanje na društvenim mrežama Google Ads-u,  više ne znači uvek bolje. Svi smo svesni da su marketinški budžeti uvek ograničeni, pa je bitno pametno ulagati kako biste maksimizovali korist od uloženih sredstava, odnosno izbegli njihovo uzaludno trošenje (što je vrlo čest slučaj). Dobro poznavanje potrošača potrebno je usmeriti u kvalitetno targetovanje oglasa, a uz to je izuzetno važno kontinuirano pratiti ostvarene rezultate i skladno njima podešavati aktualne i buduće kampanje.

Postavljanje oglasa na Facebook-u ili Google-u u teoriji nije komplikovano i ovaj postupak mogu napraviti gotovo svi sa pristojnom dozom kompjuterske pismenosti. U tome upravo leži i najveća zamka za mnoge vlasnike webshop-ova. Problem je u tome da će ovakvo laičko postavljanje kampanja i oglasa, zbog neiskustva i nedostatka dubinskog poznavanja njegova funkcionisanja, najčešće dovesti do uzaludnog trošenja novca. Zato je najsigurnije angažovati iskusne stručnjake, odnosno digitalnu marketinšku agenciju, čija će znanja i iskustva dovesti do najboljeg odnosa ulaganja u oglašavanje i ostvarenih rezultata.  


3. Ne zaboravite na SEO

Search Engine Optimization, odnosno optimizacija web stranica za pretraživače, je često zanemaren aspekt digitalnog marketinga u mnogim kompanijama. Do toga dolazi jer se radi o nečemu što nije vidljivo (kao što je na primer oglašavanje) i najčešće ne dovodi do instant rezultata. Ipak, njegovo dugoročno zanemarivanje može se pretvoriti u veliki problem, jer je SEO često ključan deo digitalnog marketinga koji određuje uspešnost webshop-a. 

Radi se o prilično kompleksnom području - Google navodi više od 200 faktora koji utiču na pozicioniranje na rezultatima pretrage, koje se direktno odražava na posećenost webshop-a, a time i na broj konverzija, odnosno prodajne rezultate. Od onih osnovnih, kao što je dobro određivanje i raspoređivanje ključnih reči na web stranici, pa redovno stvaranje kvalitetnog i jedinstvenog content-a, do velikog broja vrlo stručnih faktora, SEO zaista zahteva puno vremena i pažnje. 

Baš kao i kod oglašavanja, zato je potrebno angažovati stručnjake koji će redovno raditi na ovom području i tako značajno prineti uspešnosti web trgovine. 


4. Uložite u e-mail marketing

Mislite da su newsletteri stvar prošlosti? Verujte nam, iz iskustva možemo potvrditi da niste u pravu. 

U situaciji u kojoj lični kontakt sa potrošačima ne postoji, newsletter-i su jedan od najboljih načina za redovnu komunikaciju sa bazom kupaca. I to ne bilo kakvom bazom kupaca, već onom najvrednijom. Ovi pojedinci svesno su se pretplatili na mailing listu, jer imaju stvarni interes za Vašu kompaniju i žele primati poruke baš od Vas. To newsletter čini jednim od najmoćnijih alata digitalnog marketinga, koji može biti učinkovitiji od oglašavanja ako posmatramo odnos uloženih sredstava i ostvarenih benefita. 

Nemojte propustiti ovaj potencijal - postavite button za prijavu na newsletter na dobro vidljivo mesto na web stranici i održavajte komunikaciju sa kupcima koji to žele i očekuju od Vas. E-mail marketing, odnosno newsletter, pruža bezbroj mogućnosti - od jednostavnih periodičkih prodajnih varijanti, do naprednijih automatiziranih poruka koje se šalju u zavisnosti od aktivnosti i ponašanju potrošača u web prodavnici. 

Isprobajte različite opcije, testirajte uspešnost svojih e-mail kampanja, pronađite tip komunikacije koji najbolje funkcioniše s pretplatnicima i tako povećajte broj poseta i realizovanih konverzija na webshop-u. 


5. Redovno pratite konkurenciju


Iako jačina konkurencije varira od industrije do industrije, tržišna borba je neizbežna za svaku privatnu firmu. Iz tog razloga, Vaš opstanak i tržišna pozicija zavisiće od toga kako se nosite sa glavnim konkurentima kao i koliko ste agilni i brzi u prilagođavanju novim tržišnim uslovima.

Bez obzira radili li se o nivou cena, popusta i pogodnostima prilikom kupovine, komunikaciji putem neke nove društvene mreže, dizajna web stranice ili nečeg drugog, redovna informisanost o poslovanju konkurenata i neprestano prilagođavanje novim trendovima biće od izuzetne važnosti za dugoročni uspeh webshop-a. Savetuje se da s vremena na vreme bacite pogled i na konkurente sa razvijenijih tržišta, kako biste mogli predvideti nadolazeće trendove koji će zaživeti na našem tržištu kroz nekoliko meseci ili godina. 

Upravljanje webshop-om nije lak posao jer postoji bezbroj faktora koji će uticati na njegovu uspešnost. U malim kompanijama to može predstavljati veliki izazov zbog nedostatka iskustva i širokih znanja potrebnih za borbu sa domaćom i stranom konkurencijom. Kako biste povećali šanse za uspeh, podstakli prodajne rezultate i izbegli neučinkovito trošenje ograničenog marketinškog budžeta, važno je pronaći proverene stručnjake koji će Vam pomoći u tome. 

Slobodno nam se obratite za besplatne konsultacije i saznajte kako zajednički možemo iskoristiti dostupne alate digitalnog marketinga za unapređenje poslovanja Vašeg webshop-a. 
Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer