Objavljeno: 21.09.2016. | 1 minute čitanja
U nastavku upoređujemo programe Google AdWords i Google AdSense kako biste lakše odlučili koji od navednih najbolje odgovara vašim poslovnim ciljevima.
Google AdSense je jednostavan način da vlasnici web-lokacija generišu prihode od prikazivanja Google oglasa na svojim web-stranicama. Dakle, AdSense na određenim web-lokacijama prikazuje AdWords oglase koje izrađuju i plaćaju oglašivači čiji je primarni cilj promocija proizvoda ili usluga.
Korisnici Google AdSense programa zarađuju na osnovu klikova koji proizlaze iz oglasa postavljenog na njihovoj web stranici. Ukoliko ste vi vlasnik web stranice na kojoj je kliknut oglas određenog oglašivača, dobijate proviziju od klika.
Takođe, korisnici ovog programa imaju poprilično pasivnu ulogu u samom učestvovanju u programu. Odlučuju o tipu oglasa koji će se prikazivati na web-stranici, kao npr. text only oglasi, video oglasi i sl. Nakon toga najbolje plaćeni oglasi prikazuju se na web stranici, a prihodi se počinju generisati.
Analytics za AdSense omogućava vlasnicima web-stranica praćenje podataka vezanih za način komuniciranja posetilaca stranice sa oglasima na web stranici, ovo uključuje odakle su i kada posetioci kliknuli na postavljene oglase. Time vlasnici web-stranica mogu da utvrde koji od oglasa i sadržaja bi im mogao doneti najveći prihod.
Naravno, ukoliko očekujete zaradu od Google AdSensa, svakako se pobrinite da na vašoj web stranici imate dobar saobraćaj. Promovišite svoju web stranicu i koristite ostale alate da se saobraćaj na vašoj web stranici poveća, što na kraju utiče i na veće prihode.
Google AdWords pruža oglašivačima način privlačenja novih posetilaca na vašu web-lokaciju, što rezultira povećanjem mrežne prodaje, ostvarivanjem više poziva, povratkom starih korisnika. Oglašivači plaćaju Google-u naknadu na osnovu ostvarenih klikova na oglase.
Pomoću AdWords-a možete da ciljate svoje oglase prema vrsti web-lokacije, vrsti publike ili ponovljenom marketingu.
Uloga oglašivača u korišćenju AdWordsa nešto je dinamičnija, što proizlazi iz krerianja oglasa i ključnih fraza ili reči koje će voditi posetioce klikom na oglase, a zatim na web stranicu oglašivača.
Pomoću statistike i Analytics-a, možete da saznate koliko klikova je upućeno prema vašem oglasu, koliko novih korisnika je putem oglasa pristupilo vašoj web stranici, koje stranice generišu najviše poseta.
Uz AdWords možete da dođete do publike koja trenutno i aktivno traži proizvod ili uslugu koju vi nudite. Sobzirom na to da se oglašavate publici koja traži tačno vašu ili sličnu ponudu, ovaj oblik marketinga čini se najekonomičnijim.
Nakon navedenih osnova o Google Adsense i Google AdWords oglašavanju možemo da zaključimo da su oba svakako koristan marketing alat za privlačenje posetilaca na web stranicu oglašivača. AdSense je ipak bolje riešenje ukoliko želite da steknete zaradu objavljujući oglase i reklame oglašivača na sopstvenoj web stranici. Google AdWords vam pruža bolje rešenje u slučaju kada svoje oglase želite da prikazujete ciljnom tržištu.