Česta pitanja

Google Ads

Šta je CTA dugme i koje su najbolje prakse?

CTA ili Call to action dugme je element web stranice koji često može biti detalj koji čini razliku, ali nikada se ne sme takmičiti sa ostalim elementima na stranici. Šta se pod tim misli?

Pozivi na akciju su ono što realizuje prodaju, generiše potencijalne klijente i povećava prihod, pa upravo zbog toga ne bi smeli da se takmiče za pažnju sa drugim, manje važnim elementima na stranici.

Poziv za akciju bi trebalo da bude okružen belim, čistim prostorom ili upečatljivim prostorom koji se odmah uočava, a svaka landing stranica zaslužuje da ima samo jedno CTA dugme!
 
 

Gde postaviti CTA dugme?
 

Kada se govori o mestu gde je najbolje da postaviti CTA dugme osnovna ideja je da ga postavite direktno na put korisnika. Rasporedite sadržaj landing stranice i CTA dugmeta tako da prate prirodni tok čitanja koji na kraju usmerava na poziv za akciju.

Zapravo je cilj postaviti CTA dugme na mesto gde će korisnik sledeće pogledati, a nakon toga i kliknuti.

 
 
Najbolje prakse kako koristiti CTA gumb:

 

  • Koristiti zanimljiv tekst (naziv CTA dugmeta) - “Isprobajte naš softver potpuno besplatno”
  • Boja CTA dugmeta - dugme kontrastnih boja
  • Oblik CTA dugmeta - zaobljeni ili dugme sa kvadratnim ivicama
  • Veliki i čitljiv tekst - tekst dovoljno veliki da privuče pažnju, ali ne toliko veliki da u potpunosti preplavi ostatak sadržaja
  • Dužina teksta unutar CTA dugmeta - ne treba ići od ivice do ivice stranice
  • Tekst na CTA dugmetu pišite u 1. licu
  • Stvorite osećaj hitnosti - “Prijavite se i iskoristite 50% popusta samo danas!”
  • Hijerarhija - ako uz CTA dugme ima dodatnih dugmadi na stranici, neka oni privlače manje pažnje od glavnog CTA dugmeta
  • Grafika u CTA dugmetu - male strelice ili grafike na CTA dugmetu mogu pozitivno uticati
  • Sledite prirodni tok korisnika - CTA dugme bi trebalo da se pojavi na odgovarajućim mestima koja se poklapaju sa iskustvom korisnika
  • Proširite beli prostor oko CTA dugmeta
  • Testirajte CTA dugme - testiranje je apsolutno neophodno, npr. A / B testiranje.
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer