Česta pitanja

Šta je hard bounce?
Hard bounce se odnosi na e-mail poruku koja se vratila pošiljaocu jer je odbijena od strane mail servera primaoca. Ovo se obično dešava kada e-mail adresa nije ispravna ili ne postoji, ili kada je e-mail server primaoca blokirao poruku. Saznajte više
Šta znači canonical URL?
Canonical URL je preferirana URL adresa za određenu web stranicu, koja se bira kao glavna ili primarna adresa koju pretraživači treba da indeksiraju i rangiraju. Saznajte više
Šta je Affiliate marketing?
Affiliate marketing je marketinška strategija koja se zasniva na efektu, a kojom pojedinac ili kompanija promoviše proizvod ili uslugu i zarađuje proviziju za svaku prodaju ili konverziju koja je ostvarena putem njihove jedinstvene veze za preporuku. Saznajte više
Šta je Crawl budget?
Crawl budget, ili proračun indeksiranja, se odnosi na broj stranica na web stranici koje alati za indeksiranje pretraživača smeju posetiti u određenom vremenskom periodu.
  Saznajte više
Šta je Googlebot?
Googlebot je softver za web crawling koji se koristi od strane Google-a za otkrivanje i indeksiranje novih i ažuriranih web stranica na internetu. Koristi se za prikupljanje podataka o web stranicama i njihovim stranicama kako bi se dodale u Google indeks pretraživanja. Sadrži alate za indeksiranje mobilnih i stonih računara, kao i specijalizovane alate za indeksiranje vesti, slika i video zapisa.

Googlebot počinje dohvatanjem nekoliko web stranica, a zatim slede linkovi na tim stranicama kako bi pronašao nove URL-ove. Dok se kreće, Google bot indeksira tekst na stranicama koje posećuje i koristi te informacije da utvrdi relevantnost i autoritet stranice i... Saznajte više
Šta je Above the fold content?
"Above the fold content" ili sadržaj pre preklopa odnosi se na deo web stranice koji je vidljiv korisniku bez skrolovanja.  Saznajte više
Šta je SEM?

SEM je skraćeno od "Search Engine Marketing" i primarno označava oblik online marketinga koji se sprovodi pomoću plaćenih oglasa na pretraživačima.

Širi je pojam od SEO-a, odnosno same optimizacije za pretraživače, što je neplaćena metoda,  za razliku od plaćenh, odnosno PPC metoda.
SEM je oblik online marketinga koji promoviše kompanije povećanjem njihove vidljivosti kroz rezultate pretraživanja na internet pretraživačima.

... Saznajte više
Šta je segmentacija?
Segmentacija je podela kupaca, klijenata odnosno primatelja Vaših marketinških poruka u grupe, pri čemu se grupira po nekim sličnostima, a razlike među tim grupama su što veće.

Segmentacija se u smislu digitalnog marketinga odnosi na grupiranje primalaca Vaših marketinških poruka, na primer e-mailova ili oglasa. Različitim grupama odnosno segmentima Vaše publike, uputićete slične ali prilagođene poruke kako biste što bolje “pogodili” onu koja će primaocu biti interesantna i time povećati šansu za konverziju.

U praksi, segementacija se najčešće vrši po ponašanju potrošača kao i geografskim, demografskim i psihografskim kriterijumima.... Saznajte više
Šta je prodajni levak?
Prodajni levak odnosno sales funnel je niz koraka koje prolazi osoba od kad sazna za Vašu kompaniju i proizvod pa dok konačno ne postane Vaš kupac. Kraće, prodajni levak je proces kojim se ostvaruje prodaja.

Prodajni levak se deli u faze, a najpoznatiji model je AIDA, podela na četiri dela: Awareness, Interest, Desire and Action odnosno upoznavanje, interesovanja, želja i akcija.

Svoj naziv dobio je radi čestog grafičkog prikaza u obliku levka jer prve faze obuhvataju veći broj ljudi dok završne značajno manji.

... Saznajte više
Šta je buyer persona?
Buyer persona je fiktivna reprezentacija savršenog kupca kom definišemo pripadajuću demografiju, interesovanja, obrazovanje i posao, ali i koji su mu problemi, ciljevi, o čemu razmišlja i kako donosi odluku. Još se naziva i customer persona i marketing persona. ... Saznajte više
Šta je Below The Line (BTL) marketing?
Below the line marketing ili marketing ispod crte je onaj markting koji je usmeren prema definisanoj ciljnoj publici, odnosno takozvanim buyer personama. Takav marketing se temelji na podacima o korisnicima kao što su oni demografski, interesni ili pak geografski. Upravo to rezultate BTL marketinga čini lako merljivima. 

Primer BTL marketinga je email marketing, affinity marketing, kao i marketing na društvenim mrežama, koji se lako usmerava na tačno određenu publiku.
... Saznajte više
Koje su faze korisničkog putovanja kupca?
 (customer journey) je proces kroz koji kupci prolaze kako bi postali svesni o proizvodu ili usluzi, evaluirali ga i na kraju kupili.

A koje su to faze? Iako je svima poznata podela na 3 faze, ovde ćemo upoznati i 4. fazu koja se često zaboravlja.

Prve tri faze korisničkog putovanja su:
  • awareness (faza svesti)
  • consideration (faza razmatranja)
  • decision (faza odluke).
Četvrta faza je zapravo negovanje odnosa sa Vašim korisnicima i nakon što ste od njih imali direktnu korist (nakon kupovine), a zove se care (faza brige o korisniku/kupcu). To je faza koja se često zaboravlja, a puno puta upravo ona podstiče korisnike da ponovo kupe Vaš... Saznajte više
Šta je online recenzija?
je pri kupovini proizvoda ili korišćenja određene usluge.

Potencijalni kupci sve više veruju ostavljenim recenzijama drugih korisnika i prema njihovim preporukama odlučuju žele li ili ne žele da kupe proizvod ili uslugu. Dobra, jasna i pozitivna recenzija najčešće je put do prodaje.

Sve češće korisnici i kupci online putem daju svoje mišljenje i ocenjuju kupljeni proizvod, dobijenu uslugu ili drugu činjenicu koju imaju o preduzeću. Bolja online recenzija vodi i do veće prodaje čime se danas i vode mnoga preduzeća.

Istraživanja pokazuju da sve veći broj kupaca pročita ostavljenu recenziju o proizvodu na internetu pre nego što se odluči završiti kupovinu, a svake godine... Saznajte više
Šta je Bitly?
Bit.ly je alat koji služi za skraćivanje URL-ova i platforma za upravljanje vezama. Kompanija Bitly osnovana je 2008. godine. Bitly mesečno skraćuje i do milijardu linkova za upotrebu na društvenim mrežama, u e-mailu, sms-u, itd. Osim toga, on je moćan alat za online marketing koji se koristi za praćenje klikova, pregledanje web mesta, praćenje geografskih lokacija odakle dolazi najviše klikova i slično.

Od avgusta 2018. godine Bitly je skratio više od 37,5 milijardi URL-ova.

Besplatna verzija Bitly alata dostupna je svima, potrebno je samo izvršiti prijavu. Osim skraćivanja linka, Bitly omogućuje i promenu celog naziva linka samo što takav link zadržava postojeći... Saznajte više
Šta su web push notifikacije?

 su marketinški kanal koji korisnika može ponovo da dovede na Vašu web stranicu. One su klikabilne rich content poruke koje se šalju na uređaj od strane web stranice ili web aplikacije.

Korisnik mora da odobri primanje notifikacija kako bi mu se mogla poslati push notifikacija što sa druge strane znači da je zainteresovan za potencijalno primanje svih novosti i da razmišlja o kupovini.

Web push notifikacije automatski se mogu slati svim korisnicima koji su:
  • posetili određenu kategoriju proizvoda,
  • posetili stranicu proizvoda ili usluge,
  • napustili proizvod koji su već dodali u korpu,
  • započeli, ali nisu završili rezervaciju smeštaja, leta i sl. - čime se dolazi do ponovnog... Saznajte više
Zašto koristiti LinkedIn grupe?
Uključivanje u relevantne LinkedIn grupe i aktivno učestvovanje u istima mogu biti vrlo efikasan marketinški alat. Putem LinkedIn grupa možete informisati tržište o svojem postojanju, graditi lični ili kredibilitet kompanije u određenom području, privući potencijalne kupce na svoju web stranicu, povezati se sa brojnim ljudima na društvenim mrežama, prezentovati svoju ponudu.... Saznajte više
Šta je geo-targetovanje?
Geo-targetovanje je praksa dostavljanja različitih sadržaja ili oglasa korisnicima u zavisnosti od njihove geografskoj lokacije. Facebook i Google omogućuju funkciju prikazivanja oglasa na tačno određenom geografskom području, što je neizostavan korak prilikom postavljanja svake kampanje koji omogućuje dostizanje željene ciljne grupe. 

 

... Saznajte više
Šta je MailChimp i koje su njegove prednosti?
Mailchimp je integrisana marketinška platforma, primarno namenjena odnosno Iako je Mailchimp u početku pružao samo ovu mogućnost, danas sadrži brojne funkcionalnosti, poput mogućnosti kreiranja oglasa za društvene mreže, konačnih stranica i još mnogo toga. 
 
Korišćenjem MailChimp-a gotovo svaka kompanija može ostvariti velike prednosti. Platforma je relativno jednostavna za korišćenje, a postoji i besplatna verzija sa ograničenim funkcionalnostima koje će biti dovoljne za neke kompanije. Osim toga, MailChimp omogućuje automatizaciju komunikacije, kako bi Vaše poruke dosegle određene kupce u najboljem trenutku, kao i izvrstan pregled učinkovitosti Vaših e-mail kampanja.

 

... Saznajte više
Ko je jedinstveni posetilac?
Jedinstveni posetilac je termin koji se odnosi se na U marketinškoj analizi jedinstveni posetilac broji se samo jednom za određeni vremenski period, nezavisno od njegovog broja poseta web stranice. To znači da ako isti posetilac poseti stranicu na primer tri puta, u analizi će biti prepoznat kao jedan posetilac, a ne tri.

Drugi naziv za ovaj termin je i ... Saznajte više
Šta je gerila marketing?
Gerila marketing je naziv za ili proizvodu, odnosno podsticanje brand awareness-a. Ova marketinška strategija zahteva out-of-the-box razmišljanje i kreativan pristup, a vrlo često i relativno niska finansijska ulaganja. Osnovni cilj gerila marketinga je iznenaditi javnost i tako podstaći širenje priče o brendu. ... Saznajte više
Šta je content marketing?
Content marketing podrazumeva (content-a) na različitim kanalima sa ciljem privlačenja jasno definisane ciljne grupe. Konačna svrha content marketinga je izgradnja odnosa s kupcima i podsticanje prodaje na indirektan način. 
 
Ono što razlikuje content od oglašavanja je relevantnost i vrednost informacija za korisnike. Kvalitetan content pruža informacije koje interesuju korisnike, pa ih zbog toga oni svojevoljno čitaju, gledaju ili slušaju, dok kod oglasa to čine jer nemaju izbora. 
 
Nego šta uopšte znači sadržaj ili content? On može postojati u različitim oblicima, između ostalog i kao blog objave, infografike i e-knjige, a može se distribuisati putem web stranica, društvenih mreža i newslettera. Ovaj... Saznajte više
Šta je webinar?
Webinar je online oblik, tj. forma temeljena na prezentaciji putem interneta. Najčešće je snimljen unapred, a onda se prikazuje određenoj ciljnoj grupi sa ciljem informisanja, predavanja ili prezentacije određenog proizvoda ili usluge.
 
Webinar se može održavati i uživo pa autori sa članovima mogu voditi razgovor u realnom vremenu. Sa polaznicima webinara autori mogu podeliti video zapise, audio zapise, fotografije ili bilo koje dokumente. 
 
Unapred se odredi točan datum i vreme početka webinara, a učesnici se najčešće uloguju u okviru određenog sistema.

 

... Saznajte više
Šta je e-knjiga?
Elektronska knjiga ili  poput pametnih telefona, tableta ili računara, a koju se distribuira putem interneta.

Dobro osmišljen i napisan e-book jedan je od načina za privlačenje posetioca na web stranicu, a posledično i dobijanje novih klijenata.

  1. Definišite temu i ciljnu grupu
  2. Strukturno složite knjigu (poglavlja, naslovi, odlomci)
  3. Dizajn (naslovna, tipografija)
  4. Vizualni elementi (infografike i fotografije)
  5. Poziv na akciju 
  6. Pretvoriti u PDF dokument
  7. Kreirati podstranicu za e-knjigu odakle će se moći preuzeti
  8. Promocija knjige putem društvenih mreža i oglašavanja
... Saznajte više
Šta je gejmifikacija?
Gejmifikacija je implementacija principa igre u situacijama koje nisu direktno povezane sa igrama, a posebno je primetna na društvenim mrežama. Na ovaj način korisnici društvenih mreža imaju priliku da osvoje nagradu u zamenu za aktivnosti poput lajkovanja, ostavljanja komentara ili osmišljavanja kreativnih elemenata (fotografija ili kratkih tekstova). Unošenjem gejmifikacije u marketinške aktivnosti kompanije podstiču angažman i lojalnost kupaca, ali i rast svesti o brendu.... Saznajte više
Šta su chat-botovi?
Chat-botovi su sve popularniji oblik komunikacije između prižioca neke usluge i korisnika. Reč je o autmatizovanim ličnim asistentima koji su dizajnirani kako bi simultovali uživo razgovor sa korisnicima.

 

Chat-botovi imaju veliku primenu kod instant messaging aplikacija, putem kojih mogu preuzeti ulogu operatera odnosno zameniti ljudski faktor.

 

Programirani su da komuniciraju sa posetiocima web stranice vodeći ih kroz komunikaciju i pružajući im informacije o proizvodima i uslugama, do same kupovine ili poručivanja usluge ili proizvoda.... Saznajte više
Šta je online recenzija?
Online recenzija je online iskustvo korisnika pri kupovini proizvoda ili korišćenja određene usluge.

Potencijalni kupci sve više vjeruju ostavljenim recenzijama drugih korisnika i prema njihovim preporukama odlučuju žele li ili ne žele da kupite proizvod ili uslugu. Dobra, jasna i pozitivna recenzija najčešće je put do prodaje.

Sve češće korisnici i kupci online putem daju svoje mišljenje i ocenjuju kupljeni proizvod, dobivenu uslugu ili drugu činjenicu koju imaju o preduzeću. Bolja online recenzija vodi i do veće prodaje čime se danas i vode mnoga preduzeća.

Istraživanja pokazuju da sve veći broj kupaca pročita ostavljenu recenziju o proizvodu na internetu pre nego što se... Saznajte više
Kako slati newsletter postojećim i potencijalnim klijentima?
Iako se ponekad može činiti kako je kreiranje i slanje newslettera komplicirani proces, ono je često jedan od složenijih delova e-mail marketinga. E-mail newsletter može biti u HTML ili teksutalnom obliku, a ogašivači ga najčešće koriste kako bi obavijestili klijente o određenim promocijama i sl.

Za slanje newslettera potreban vam je software ili web aplikacija putem koje je moguće kreirati newsletter, a takođe, potrebno je i imati email server koji se koristi za slanje newslettera.

Jedan od najpopularnijih i najkorištenijih sistema za slanje newslettera je Mailchimp. Nakon što se prijavite potrebno je kreirati bazu klijentata/potencijalnih klijenata. Jedan od najlakših načina za to... Saznajte više
Kako prepoznati stručnjake u području digitalnog marketinga?
Prepustili biste oglašavanje putem Interneta firmi za koju ste sigurni da je kvalitetna i profesionalna. Kako prepoznati stručnjake u području digitalnog marketinga? Pojam digitalni marketing sve se češće spominje vezano uz oglašavanje na Internetu. Upravo spoj marketinga i digitalnih tehnologija podrazumeva se pod pojmom digitalni marketing.

Brojne su mogućnosti i načini oglašavanja putem Interneta i brojne firmi u Srbiji se bave digitalnim marketingom. Zavisno od toga koji ste način oglašavanja putem interneta odabrali, prema tome i birajte stručnjake. Oglašavanje putem Interneta oguće je na različite načine, npr SEO, oglašavanje putem Adwordsa, e-mail oglašavanje, putem društvenih mreža i tako dalje.

Stručnjaci na području... Saznajte više
Zašto je bolje koristiti Internet oglašavanje nego ostale oblike oglašavanja?
Treba li se oglašavati putem interneta ili izabrati ostale oblike oglašavanja? Naš odgovor na to pitanje je oglašavanje putem interneta.

Zašto je bolje koristiti internet oglašavanje nego ostale oblike oglašavanja? Danas gotovo ne postoji niko ko se bavi nekom delatnošću, a da nije prisutan na internetu. Stoga ako još uvek nemate svoj web vreme je da je pokrenete. Upravo vaš web može biti vaš glavni oglas na internetu. Postoje različiti načini oglašavanja na internetu, na primer SEO, e-mail oglašavanje, AdWords oglašavanje, oglašavanje putem društvenih mreža i tako dalje.

Prvi korak u internetskom oglašavanju je dobra optimizacija web stranice jer dobro optimiziranu web... Saznajte više
Šta vas čini boljim od ostalih marketinška agencija?
najvažniji su faktori koji određuju koliko će web stranica biti dobro pozicionirana, donosno kolika će biti njena posećenost, a što sve zajedno rezultira uspešnim poslovanjem i dobrom prodajom Vaših proizvoda ili usluga. Da bi to uspeli potrebna je visoka predanost poslu i kvaliteta u odrađivanju. Marketing je uopšteno vrlo složen posao koji se sastoji od nekoliko ključnih faktora, a neki od najvažnijih su pouzdanost i funkcionalnost, kreativnost, znanje, iskustvo, orginalnost, proaktivnost, inovativnost, fleksibilnost, prilagodljivost, poštivanje dogovorenih rokova i obostrano zadovoljstvo, a to je ono što nas odlikuje.
 
Zadovoljan klijent je ono što drži svaku marketinšku agenciju, pa tako i nas,... Saznajte više
Kada slati newsletter?
Sudeći prema rezultatima istraživanja najbolji dan za slanje newslettera je utorak, dok je najbolje vrijeme za slanje newslettera između 09-11h ujutro. Newsletteri su savršen marketinški alat za direktnu komunikaciju nadolazećih događaja, akcija i posebnih ponuda.
Kada slati newsletter? Uz previše saveta, više niko ne zna tačan odgovor!

Ako je suditi prema istraživanjima, utorak je sigurno najbolji dan za slanje newslettera. Utorkom se najviše njih i otvori... ili ipak ne? 

Uz rame utorku stoji četvrtak! Sreda se takođe spominje u ovom kontekstu. Sreda u više izvora stoji kao drugi ili treći najbolji dan za slanje. 

Poslovni ciljevi različitih brendova, poduzeća i pojedinaca su različiti. Pa... Saznajte više
Kako glasovno pretraživanje utiče na digitalni marketing?
Kako glasovno pretraživanje utiče na digitalni marketing? Ovo pitanje se sve češće susreće kod marketing stručnjaka, ali i oglašivača koji koriste razne marketing alate u digitalnom poslovanju. Glavna odlika glasovnog pretraživanje je što ono umesto upisivanja traženih pojmova u pretraživaču koristi govor kao primarni način pretraživanja.


Dakle, korisnik govorom pretražuje željene pojmove. Ali, kako to utiče na oglašivače u digitalnom marketingu? Oglašivači bi svakako trebali obratiti pažnju na sledeće činjenice:
 
  • Dužina upita - dužina tekstualnih upita često je kratka (2 do 3 reči), dok je dužina govornih upita duža i često formirana u rečenicu.
  • Postavljanje upita - govorni upiti većinom su formirani u... Saznajte više
Kako povećati broj komentara na YouTube kanalu?
YouTube je najpopularnija platforma za gledanje videozapisa i jedna je od popularnijih društvenih mreža. Kako bi povećali broj komentara na YouTube-u, redovito objavljujte videozapise, uključite privlačan CTA (Call To Action), komentarišite videozapise drugih YouTubera, stvorite privlačan naslov i pronađite relevantne ključne reči.

Zašto su komentari na YouTube kanalu važni?


Popularnost YouTube videozapisa počiva na konstantnom objavljivanju novog sadržaja, na SEO optimizaciji i, između ostalog, na broju lajkova, pregleda i komentara. 

Kao i Facebook, YouTube je društvena mreža pa kako i Facebookov algoritam broji lajkove, deljenja, komentare, tako ih broji i YouTubeov algoritam.

Već je samo po sebi dosta teško sakupiti nove viewove (preglede videozapisa),... Saznajte više
Kako pratiti trendove u digitalnom marketingu?
Digitalne marketing trendove možemo definisati kao određenu tendenciju kretanja digitalnog marketing tržišta u određenom smeru tijekom nekog određenog vremena. Oni se mogu odnositi na neko duže razdoblje ili mogu biti tzv. instant trendovi, primenjivani samo u kraćem razdoblju.

Neki od načina praćenja trendova su svakako proučavanje novih brošura, literature, čitanje blogova, takmičenje na raznim konferencijama, radionicama ali i korišćenje Google Trends alata.


Trendovi u digitalnom marketingu se mogu definisati kao kretanje tržišta u određenom smeru tokom određenog vremena.

U nastavku sledi detaljnije objašnjenje svakog od koraka za praćenje trendova u digitalnom marketingu:
 
  • - putem čitanja online sadržaja možete pronaći mnogo praktičnih primera i objašnjenja... Saznajte više
Koje su faze korisničkog putovanja kupca?
je proces kroz koji kupci prolaze kako bi postali svesni o proizvodu ili usluzi, evaluirali ga te na kraju i kupili.

A koje su to faze? Iako je svima poznata podela na 3 faze, ovde ćemo upoznati i 4. fazu koja se često zaboravlja.

Prve tri faze korisničkog putovanja su:
  • (faza svesti)
  • (faza razmatranja)
  • (faza odluke).

Četvrta faza je zapravo negovanje odnosa sa vašim korisnicima i nakon što ste od njih imali direktnu korist (nakon kupovine), a zove se . To je faza koja se često zaboravlja, a puno puta upravo ona podstiče korisnike da ponovno kupe vaš proizvod.... Saznajte više
6 saveta za pisanje dobrog newsletter subject linea
Newsletter subject line (naslov emaila) treba biti napisan tako da korisniku jasno govori što može očekivati unutar maila. Potrebno je u 35 - 50 znakova (ili manje) zainteresirati primatelja. Pokušajte da se obratite primaocu lično, kada god je to moguće. Emotikoni su dobro došli, ali nemojte da preterujete.



Dan se po jutru poznaje, odelo čini čoveka, a dobar newsletter uspješniji je s kvalitetno napisanim subject lineom (naslovom emaila).

Kada pišemo subject line moramo znati kako je to prva stvar koju primaoc vidi i na temelju tih nekoliko desetaka znakova donosi odluku. Ako se odluči da imate mogućnost dalje komunikacije. U suprotnom... Saznajte više
Šta je CMS?
CMS ili content management system je softverska aplikacija ili set povezanih programa koji se koriste za kreiranje i upravljanje digitalnim sadržajem. Oni imaju dve komponente:

- za korisničko kreiranje, modifikaciju i brisanje sadržaja s weba bez potrebe poznavanja HTML-a.

- pruža back-end usluge upravljanja sadržajem.
 

KARAKTERISTIKE CMS-a

Karakteristike mogu da variraju od pojedinog CMS-a do drugog, no kao najvažnije funkcije gotovo uviek se spominju indeksiranje, pretraživanje i dohvat sadržaja, format management, kontrola revizije i objavljivanje sadržaja.


CMS se koristi za upravljanje digitalnim sadržajem.
 
  • Intuitivno indeksiranje, pretraživanje i dohvat sadržaja olakšava pretraživanje sadržaja po raznim atributima kao što su datum objavljivanja, ključne reči i... Saznajte više
Kako da napravite koristan newsletter?
E-mail marketing postaje jedan od najvažnijih marketinških kanala. Newsletter je pomoću kojeg možete da dođete do velikog broja i stvorite prijateljsku vezu deleći sa njima informativne, edukativne pa i prodajne e-mail sadržaje. 



Sve popularniji način oglašavanja je jer se direktno cilja na potencijalnog klijenta prezentirajući mu konkretan proizvod. 

Isto tako:
  • slanjem newslettera ostajete u kontaktu sa kupcem/klijentom nakon što napusti vaš sajt
  • slanjem newslettera možete podsjetiti kupce/klijente na svoju ponudu proizvoda/usluga
  • newsletter je merljiv kanal komunikacije
  • newsletter šaljete onima koji to svojevoljno žele
Kako bi newsletter dao željeni rezultat važno je znati postaviti strukturu samog newslettera. Pitanje koje se ovdje postavlja je očigledno -... Saznajte više
Retargeting i remarketing - ima li razlike?
Retargeting (ponovljeno ciljanje) se najčešće odnosi na plaćene oglase koji ciljaju online korisnike koji su na određeni način stupili u interakciju sa vašim web mestom. Remarketing (ponovljeni marketing) se većinom odnosi na e-mail kampanje koje žele ponovno angažirati klijente/kupce (podsetnik da je korisnik ostavio nešto u korpi, strategije upsella i cross-sella, upoznavanje sa novom promocijom na temelju dosadašnje aktivnosti korisnika).



Možda dobivate mnogo online prometa (što je sjajno), ali to ne znači da ćete dobiti toliko konverzija. 

Surova je realnost da će se kod prve posete web sajtu samo 2% online posjetitelja pretvoriti u kupce. Taj se broj može činiti iznenađujuće niskim,... Saznajte više
Šta je ROI i kako meriti ROI od digitalnog marketinga?
ROI (eng. return on investment) ili povrat ulaganja je metrika koja pokazuje koliko se profita ostvari u odnosu na troškove. Ova metrika pokazuje učinkovitost investicije, a računa se:
 


U kontekstu digitalnog marketinga, ROI se posmatra kao odnos ostvarenog profita iz marketinške kampanje i troškova marketinške kampanje.



 

ROI U DIGITALNOM MARKETINGU

Microsoftovo istraživanje je pokazalo da digitalni marketing pokazuje bolje ROI rezultate od tradicionalnog oglašavanja (TV, pring, radio...).

Prema tome, digitalni marketing nije "da-ili-ne" strategija, već bi se preduzeća koja koriste tradicionalno oglašavanje trebala fokusirati na prebacivanje barem dela budžeta u digitalni marketing.

Kako bi se potkrepile ove tvrdnje, Googleovo istraživanje je pokazalo da je... Saznajte više
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Šta je White Hat SEO?
White Hat SEO se odnosi na korišćenje etičkih i legitimnih tehnika za optimizaciju rangiranja web stranice na stranicama s rezultatima pretrage (SERP). Ove tehnike su u skladu sa smernicama pretraživača i usmerene su na stvaranje visokokvalitetnog, relevantnog sadržaja. Saznajte više
Šta je keyword stuffing?
Keyword stuffing je praksa uključivanja prekomernog broja ključnih reči u sadržaj web-mesta ili web-stranice, u pokušaju manipulisanja rangom web-lokacije u rezultatima pretrage. 

To se obično radi ponavljanjem iste ključne reči ili izraza više puta u tekstu, često na neprirodan ili irelevantan način. Pretraživači gledaju na gomilanje ključnih reči kao na oblik neželjene pošte i mogu da kazne ili deindeksiraju web lokaciju koje se bavi ovom praksom. Kao najbolja praksa, preporučuje se korišćenje ključnih reči na prirodan, relevantan način koji je koristan za korisničko iskustvo.... Saznajte više
Šta je Black Hat SEO?
Black Hat SEO definišemo kao neodobrenu ili neetičku tehniku koja se koristi za poboljšanje rangiranja web stranice u pretragama. Saznajte više
Šta su metapodaci?
Metapodaci ili metadata su podaci koji opisuju druge podatke. Konkretnije, to su informacije i specifični detalji koji opisuju sadržaj, materijale i podatke. Na primer, to mogu biti naslovi, opisi, alternativni opisi fotografija, slika i grafika kao i ceo niz drugih podataka.

Metapodaci su važni za optimizaciju web-a za pretraživače, odnosno za SEO. U kombinaciji sa drugim činiocima, pretraživači koriste metapodatke kako bi shvatili šta se nalazi na nekom web-u i procenili koliko je taj sadržaj relevantan za neko pretraživanje.... Saznajte više
Mogu li se promeniti izveštaji u Google Search Console-i?
Odgovor je !

Google je ažurirao mnoge  unutar  kako bi tako obuhvatili manji broj stranica i time postigli što bolje performanse u Search Console. Izveštaji na koje su uticali uključuju AMP, izveštaje za mobilnu upotrebu, brzinu, kao i sve ostale izveštaje o rezultatima.

Šta se promenilo? Google je na taj način omogućio bolje iskustvo pretraživanja Google Search Console pa se neki od izveštaja sada pojavljuju i na manjem broju stranica. Google sada pregleda manje Vaših stranica.

Google je naveo da se promena dogodila samo kod izveštaja i da ta promena na rezultate pretraživanja. Zbog toga ćete možda primetiti smanjenje broja stavki i stranica praćenih u tim izveštajima.

Ako primetite promene u... Saznajte više
Koje su dve najčešće SEO i content greške domaćih web shop-ova?
Prva i najčešća greška je  Većina domaćih poslodavaca je nova u području web shop-ova i ima samo jednu osobu (ili su to oni sami) na poziciji voditelja koja brine o web shop-u i njegovom radu.

Osoba zadužena za rad web shop-a često nema vremena da istražuje sadržaj i piše detaljno opise svakog proizvoda i kategorije proizvoda. Upravo zbog toga, potrebno je napraviti 

Šta to znači?

Ako je očigledna razlika u prodaji proizvoda potrebno je popularnije i traženije proizvode postaviti na vrh i za njih ispisati odličan opis. Uvek se treba voditi izrekom: “Bolje ikakav sadržaj nego nikakav” što dovodi do zaključka da bolje... Saznajte više
Šta je organski domet?
Organski domet predstavlja broj korisnika koji su videli, odnosno posetili Vašu web stranicu ili objavu na društvenim mrežama, bez ulaganja novca u promovisanje. Na društvenim mrežama, on zapravo dolazi od nepromovisanih objava, koje su ujedno i najčešće korišćeni oblik aktivnosti.

Suprotan organskom dometu bi bio plaćeni domet, koji dolazi od plaćenih oglasa i kampanja, odnosno promovisanja objava na društvenim mrežama. ... Saznajte više
Šta je alt tekst?
Alternativni ili Alt tekst fotke je tekstualni atribut fotografije kojim se opisuje njen sadržaj, a time web pretraživačima pomažemo da objasnimo šta se nalazi na fotografiji. 

Njegova primarna funkcija je pomoć slabovidnim i slepim osobama. Čitač ekrana pročitaće upravo taj tekst i tako će korisniku biti jasnije šta fotografija predstavlja kao i šta se na njoj nalazi. Za manje važne fotografije koje su u svrsi estetike stranice, alt text nije potreban, pa će ih čitač zaslona jednostavno preskočiti.

Osim za pomoć slabovidnim osobama Alt text se koristi i kod osoba koje su, iz bilo kog razloga, onemogućili prikazivanje fotografije u svojim web browser-ima. 

Pravilo... Saznajte više
Utiču li društvene mreže na ranking stranice?
 danas su jedan od najjačih komunikacionih kanala. Može se reći da svaka stranica već sada ima link na barem jednoj društvenoj mreži, ali sve više stranica ima sve veći broja društvenih mreža (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, itd).

Postavlja se pitanje  odnosno na rangiranje u rezultatima pretrage? Odgovor je jednostavan - DA, ali ne na način kako ste to odmah možda pomislili.

2016. godine potvrdilo se da Google  društvene mreže da direktno poveća rangiranje stranice.

Linkovi su temelj svih SEO rezultata. Korelacija između društvenih mreža i rangiranja na Google-u je izuzetno visoka. To znači da stranice koje imaju dobro složene društvene mreže u većini slučajeva nalaze se na... Saznajte više
Koje opcije optimizovati na checkout obrascu kako bi se povećala web shop prodaja?
Svaki web shop ima za cilj što više svojih posetioca pretvoriti u svoje kupce. Međutim, ponekad nudeći previše mogućnosti ili tražeći previše podataka može rezultirati smanjenjem broja konverzija.

Checkout obrazac obično se sastoji od nekoliko koraka i završna je faza u procesu kupovine. Važno je da bude jednostavan, jasan i da izgleda sigurno.

Kako bi se smanjio broj odustajanja korisnika na ovom koraku, preporučuje se da u skladu sa najboljim UX praksama:
  • podeliti obrazac na više koraka s obzirom da je predugačak
  • mogućnost prijave / registracije / kupovine kao gost
  • ne vraćati korisnika na prethodne korake
  • optimizovati obrasce
  • dodati pojedinosti o porudžbini
  • izmeniti tekst CTA button-a
  
  

  
Podeliti obrazac na... Saznajte više
Kako do visoke pozicije SERP-a za brendirane ključne reči?
Ključne reči, odnosno brendirane ključne reči su jedna reč ili fraza kojom želimo da nas neko, kada postavi određeni upit, pronađe u rezultatima pretraživanja, pogotovo u slučajevima kada se na našoj stranici nalazi upravo odgovor na postavljeni upit.

Može se reći da su ključne reči  koja povezuje korisnika i sadržaj i uz njihovu pomoć povećaćete broj prikazivanja svoje stranice u rezultatima pretrage.

Ono što je važno svakako je istaknuti važnost korišćenja ključnih reči u 
  • naslovnim oznakama,
  • meta opisima,
  • URL-ovima,
  • H naslovima,
  • ALT tagovima,
  • samom sadržaju na web stranici.

Dakle, ako naslovna strana Vašeg weba nije među prvim rezultatima pretraživanja za brend ključnu reč, postoji mogućnost da Google neku drugu stranicu smatra relevantnijom... Saznajte više
Šta sve treba da sadrži dobra landing stranica?
Znamo šta je landing stranica, međutim znamo li šta ona treba da sadrži kako bi posetioci stranice ostvarili ono zbog čega su došli na stranicu?

  •  - treba da bude označen H1 oznakom i u njega uključite ključnu reč koja je za Vas od bitnog značaja za tu stranicu. Na primer, pravite landing stranicu za preuzimanje kataloga, H1 naslovu bi mogao da bude “Novi katalog cipela jesen/zima”. H1 naslov treba da bude pozicioniran u above-the-fold delu stranice pa je poželjno da se nalazi što više na samoj stranici kako bi korisnicima odmah bilo jasna osnovna tematika stranice.
  •  - u ulozi je podrške glavnom naslovu. On dodatno... Saznajte više
Šta predstavlja broken links ili “pucanje linkova”?
Neispravni linkovi (broken links) su linkovi koji ne rade pri čemu se stranice ne prikazuju ispravno korisnicima. Nekoliko je mogućih razloga zašto neki link ne radi, a to su:
  • web stranica nije dostupna
  • web stranica je premeštena na drugu URL adresu bez dodavanja preusmerenja
  • promenena je cela struktura URL adrese
Ako pristupite linku koji nije ispravan, možete videti grešku 404 ili poruku koja objašnjava da tražena web stranica nije dostupna. Radi poboljšanja korisničkog iskustva, poželjno je kreirati custom 404 stranicu koja će korisnicima jasno dati do znanja da se radi o stranici koju nije moguće prikazati, ali isto tako i ponuditi dodatne opcije poput odlaska na... Saznajte više
Google savet o starom sadržaju: ukloniti, ažurirati, postaviti “noindex” ili ga jednostavno ostaviti takav kakav jeste?
Znamo da želite i zato je odgovor na postavljeno pitanje još teži. On glasi - zavisi šta želite. Možete postojeće ili jednostavno i dopustiti Google-u da pretražuje postojeći sadržaj i na temelju njega i dalje održi poziciju. Ali, šta bi zapravo trebalo učiniti?
 
U slučaju da je starija, web stranica sadrži veliki broj stranica sa različitim sadržajem čije ključne reči imaju brojnu istoriju pretraživanja i dobre pozicije, Google-a i SEO-a. Tada ne biste želeli da stranica koja ima takav relevantan sadržaj nestane iz rezultata pretrage. Izmena postojećeg sadržaja koji i dalje uprkos starosti generiše veliki broj poseta ne bi... Saznajte više
Šta su povratne veze, popularnog naziva “backlinks”?
Povratne veze ili backlinkovi (poznati su i kao "ulazne veze", "dolazne veze" ili "jednosmerne veze"), a predstavljaju linkove sa jedne web stranice na drugu web stranicu.

Već smo pisali o tome koliko SEO linkbuilding utiče na pozicije i zašto Google i drugi glavni pretraživači razmatraju povratne veze kao pozitivne "glasove" za određenu stranicu. Stranice sa velikim brojem povratnih veza svakako su bolje rangirane u rezultatima pretrage od onih koje nemaju backlinkova.



Odgovor je jednostavan. Zato što govore kako je sadržaj na stranici prema kom pokazuju vredan, verodostojan i koristan. Što više backlink-ova imate, stranica će se bolje rangirati na Google-u.

Google neprestano pravi promene u... Saznajte više
Šta je SEMrush?

 je alat koji se koristi uglavnom prilikom SEO optimizacije za bolje rangiranje stranica u organskim rezultatima pretrage.

SEMrush kombinuje podatke i strategiju u jednom alatu dajući put ka najboljem plasmanu Vaše web stranice.

 

Funkcije SEMrush alata


SEMrush sadrži više od 40+ alata i izveštaja koji Vam mogu pomoći prilikom pronalaženja najboljih rešenja za sve digitalne marketinške izazove.
 

Područja u kojima se može iskoristiti SEMrush svakako su:

  • SEO optimizacija
  • Content Marketing
  • Istraživanje tržišta
  • Oglašavanje
  • Upravljanje društvenim mrežama

Prednosti korišćenja SEMrush alata

Interaktivni korisnički interfejs objedinjuje najpotrebnije alate za SEO optimizaciju:
  • tehnički audit stranice,
  • praćenje pozicija ključnih reči,
  • analiza sadržaja,
  • analiza backlink-ova i
  • link building.
Alat nudi opsežan uvid u Onsite i Offsite SEO elemente. Posebno je popularan zbog ugrađenih alata... Saznajte više
Zašto se web stranica ne prikazuje na Google-u?
Ako se Vaša web stranica ne pojavljuje u Google rezultatima,  za početak napravite još jednu proveru upisivanjem site: pretrage u pretraživaču, na primer “site:arbona.rs”. Ako rezultata još uvek nema, postoji nekoliko osnovnih razloga za to: 
 
  • Web stranica je nova. Google-u je potrebno nekoliko dana (ponekad čak i nedelja) da indeksira novu web stranicu. Postavite Google Search Console i zatražite indeksiranje putem Google-a. 
  • Podešavanja web stranice blokiraju proces indeksiranja.
  • Redak (ali moguć) slučaj je kazna od strane Google-a zbog kršenja Google Webmaster Guidelinesa. 

Za više informacija o problemima sa indeksiranjem i pozicioniranjem web stranica kliknite na naš .
... Saznajte više
Zašto je važno imati blog na web stranici?
Iako pisanje bloga traži nešto truda i vremena, to je jedan od važnih aspekata content marketinga. Nekoliko osnovnih razloga zašto svaka kompanija treba redovno objavljivati kvalitetne blog postove na svojoj stranici su: 
  • Veliki , zbog mogućnosti implementacije ključnih reči, meta naslova, meta opisa i slično
  • Ciljne grupe dobijaju koristan sadržaj i redovno održavaju  
  •  i ekspertize
  •  i pouzdanosti brenda, kao posledica prethodne tačke
  •  sopstvenih proizvoda ili usluga (iako primarni fokus nikada ne bi trebao da bude isključivo na tome)
... Saznajte više
Šta je 404 greška u indeksiranju i kako je izbeći

Greška 404 ili 404 error - , najčešća je greška koja se događa tokom indeksiranja stranica. 404 error zapravo je kojeg web server javlja prilikom pristupa određenom web. To je znak da korisnik ili je u preglednik (browser),

Ne znamo za vas, ali nama se u uredu barem jednom tjedno dogodi da naletimo na grešno indeksiranu stranicu, tj. na ovaj famozni 404 broj kojeg se svi u online poslovanju boje. Naime zbog ove sitne greške često pate , dok normalnim korisnicima ova serverska greška ništa ne znači. Ali zašto se uopće pojavljuje?


Jedan od najčešćih razloga zašto smo svi barem... Saznajte više

Koja je cena SEO optimizacije?
Svaka SEO optimizacija web sajta je specifična i svaka se radi na drugačiji način, pa je prema tome teško unapred odrediti SEO cenu. Ali, uz pomoć kratke analize klijentu se može preporučiti određeni SEO paket usluga, a zavisno od toga šta paket sadrži i koliko će vremena biti potrebno da se kvalitetno odradi optimizacija stranice, unapred je definisana cena. Je li SEO optimizacija uspješna vidi se iz rezultata tek za nekoliko nedelja ili čak meseci, a teško je unapred videti i hoće li rezultat biti zadovoljavajući. Trudimo se maksimalno udovoljiti klijentu, ali i SEO pravilima, to traži dodatan angažman i... Saznajte više
Zašto su 301 redirekcije važne za SEO?
301 redirekcije su trajna preusmeravanja jedne URL adrese na drugu. 301 redirekcijama se osigurava da se online promet šalje na najnoviju i bolju verziju stare URL adrese. Ovakvo preusmeravanje prometa je od velike važnosti za SEO optimizaciju jer tako između ostalog izbegavate loše korisničko iskustvo koje dovodi do nižeg ranga u Google rezultatima traženja.
Kada koristiti 301 preusmeravanja?

Zamislite da imate web shop. U ponudi imate raznovrstan asortiman i naravno da se dogodi da ponekad nekog proizvoda više nećete imati u ponudi. Ako ste pomislili da se takvih proizvoda najlakše rešiti brisajući stranice, potpuno ste u krivu i tada bi trebali pročitati... Saznajte više
Šta je Off Page optimizacija za pretraživače?
Nakon što je završen posao sa On Page optimizacijom kreće se s Off Page optimizacijom koja vam je nužna ukoliko ciljate na neku zasićenu tržišnu nišu u kojoj vlada visoka konkurencija. Off Page optimizacija obuhvata radnje izvan web sajta, a pomoću nje se povećava vidljivost i pozicija Vaših stranica.

Proces Off Page optimizacije za tražilice sastoji se od linkbuildinga i citation buildinga. Link buildingom odnosno izgradnjom linkova generiraju se dodatni izvori posjeta sa srodnih web sajtova. Šta više takvih backlinkova to je bolje za Vaš web sajt, a ujedno i za vaš posao. Ali, pretraživači neprekidno menjaju svoje algoritme kako bi... Saznajte više
Saznajte kako da postignete prvo mesto na pretraživaču
Kako biti prvi na preraživaču pitanje je koje zanima mnoge online oglašivače. Danas je na Internetu prisutna velika konkurencija te više nije dovoljno samo izraditi web sajt i biti prisutan online. Mnogi oglašivači moraju utrošiti mnogo financijskih sredstava i vremena kako bi uspeli da dominiraju pretraživačima i dovesti potencijalne klijente u svoje online poslovanje.

Jedan od načina za pokušavanje preuzimanja vodstva je korištenje plaćenih oglasa, od kojih su najpoznatiji Google AdWords oglasi. Pomoću ovakvih oglasa postoji mogućnost oglašavanja na temelju ključnih reči koje korisnici upisuju u pretraživaču. Ukoliko su reči vezane uz vaše poslovanje, a vi ih koristite u svojim oglasima,... Saznajte više
Koji su preduslovi za što bolju pozicioniranost ključnih reči na Googleu?
Osnovni cilj prema kojem teži svaka web sajt a to je što bolja pozicija na Googleu. A kako bi se to postiglo najvažniji element je optimizacija web sajtova, a prvi i osnovni korak je On Page optimizacija koja obuhvata sve meta i alt tagove, title tagove, H1 i strong tagove. To su oni delovi stranice na koje se najviše obraća pozornost, odnosno po tome će Google bootovi pozicionirati Vaš web sajt i upravo se uz sadržaj najviše pažnje obraća na taj deo.

Title tag jedna je od važnijih stvari. Naslov mora sadržavati između 55 i 65 znakova, mora biti smislen i... Saznajte više
Šta predstavlja Googleov fist mobile indexing
Mobile first indexing je Googleov novi način indeksiranja stranica koji je svetlo dana ugledao Google sada tiokom indeksiranja web mestaweb mesta i prema njoj određuje njezin rang u rezultatima pretraživanja. Dakle, možemo zaključiti da će web mesta bez optimizovane mobilne verzije dobiti nisku ocenu od strane Googlea i da će tako teško stvoriti konkurenciju u online svetu.

Google se odlučio za mobile first indexing zato što sve više pretraživanja dolazi iz mobilnih uređaja te zbog toga što želi da pruži što

Mobile first indexing radi upravo po principu iz samog naziva - “prvo indeksirana mobilna verzija web mesta”. Dakle, ovaj... Saznajte više
Šta je to Content marketing?
je marketinška tehnika stvaranja i distribucije vrijednog, relevantnog i dosljednog online sadržaja koji će privući i pridobiti jasno definisanu publiku s krajnjim ciljem konverzije - kupovina proizvoda ili usluga, pridobijanje novih newsletter pretplatnika i što je najvažnije, dobijanje lojalnih klijenata. 

Content marketingom možete stvoriti verne klijente

Već ste dosta puta čuli za pojam Content marketing, ali vi i dalje ne znate šta to tačno znači, a previše vam je neprijatno pitati nekoga. Čestitamo, ovaj članak je kao stvoren za vas!



Drugim rečima, to je marketing kroz kojeg poslovanja razmenjuju obrazovne, zabavne i pronicljive informacije koje će u konačnici čitataocima dati određenu vrednost i... Saznajte više
Koje su organske pozicije, a koje plaćene?
Kada pretraživač vrati rezultate pretraživanja, daje nam dvije vrste rezultata: organski i plaćeni. Organski rezultati su oni rezultati koji se najviše podudaraju sa upitom korisnika, tj. najrelevantniji su. Ovdje je najvažniji SEO. Plaćeni rezultati su u osnovi oglasi, tj. plaćanje za prikazivanja web sajta za određene ključne reči. 



Osim ako ste jedan od 19% korisnika koji koriste Bing ili Yahoo, svi mi tražimo odgovore na istom mestu.



Google predstavlja dva potpuno različita, ali jednako vrijedna izvora prometa za sva poslovanja:

Metode za prikupljanje online prometa iz spomenutih izvora su (SEO) i  (search engine optimization - SEM). 

Kad god guglate, popis rezultata pretraživanja koji... Saznajte više
Koje opcije optimizovati na checkout obrascu kako bi se povećala web shop prodaja?
Svaki web shop ima cilj da što više svojih posetioca pretvori u svoje kupce. Međutim, ponekad nudeći previše mogućnosti ili tražeći previše podataka može rezultirati smanjenjem broja konverzija.

Checkout obrazac obično se sastoji od nekoliko koraka i završna je faza u procesu kupovine. Važno je da bude jednostavan, jasan i da izgleda sigurno.

Kako bi se smanjio broj odustajanja korisnika na ovom koraku, ovde su preporuke u skladu sa najboljim UX praksama:
  • podeliti obrazac na više koraka s obzirom da je predugačak
  • mogućnost prijave / registracije / kupovine kao gost
  • ne vraćati korisnika na prethodne korake
  • optimizovati obrasce
  • dodati pojedinosti o narudžbini
  • izmeniti tekst CTA buttona

Podeliti obrazac na... Saznajte više

Šta je gore od duplog sadržaja?
Znate Googleov algoritam koji je zadužen za rangiranje rezultata pretraživanja? Sistemi rangiranja sastoje se od niza algoritama koji analiziraju postavljeni upit i onda određuju koje informacije će prikazati kao rezultat.

na podstranicama istog weba je nešto što zahteva intervenciju, ali dupli sadržaj na različitim webovima može biti još veći problem.

Dupli sadržaj Google ne voli. Kada crawlanjem dođete do rezultata, dobićete sve potrebne podatke o duplom sadržaju na svom webu.

Kada radite sa istim ili sličnim sadržajem na stranici svakako koristite canonical oznake kojima govorite Google-u koju inačicu stranice treba prikazivati u rezultatima pretraživanja.

Google ne zna da ste možda vi autor celog... Saznajte više
Koje su dve najčešće SEO i content greške domaćih web shopova?
Prva i najčešća greška je. Većina srpskih poslodavaca je nova u području web shopa i ima samo jednu osobu (ili su to oni sami) na poziciji voditelja koja brine o web shopu i njegovom radu.

Osoba zadužena za rad web shopa često nema vremena za istraživanje sadržaja i detaljno pisanje opisa svakog proizvoda i kategorije proizvoda. Upravo zbog toga, potrebno je napraviti popis prioriteta.

Šta to znači?

Ako je očigledna razlika u prodaji proizvoda potrebno je popularnije i traženije proizvode postaviti na vrh i za njih ispisati odličan opis. Uvek se treba voditi izrekom: “Bolje ikakav sadržaj nego nikakav” što dovodi do zaključka... Saznajte više
Nofollow i follow linkovi: koja je razlika?
Nofollow linkovi su linkovi s HTML oznakom rel=”nofollow”. Oznaka nofollow govori Googleu i ostalim pretraživačima da ignorišu taj link (vezu). Nofollow linkovi ne prenose postojeći PageRank stranice na druge stranice. Takođe se nofollow linkovi ne indeksiraju od strane Googlea.

Jedina tehnička razlika između nofollow i follow linkova je da nofollow link u sebi ima oznaku rel=”nofollow”.

<a href=”https://www.arbona.rs/blog/10”>
<a href=”https://www.arbona.rs/blog/10” rel=”nofollow”>

Nemoguće je da korisnici vide razliku između nofollow i follow linkova jer na oba mogu da kliknu, da dupliraju, dele i koristite na sve načine na koje se uobičajan link može da se koristi.

Međutim, kada je reč o optimizaciji za pretraživače, postoji velika... Saznajte više
Šta je AMP? Da li je potreban za web?
AMP (Accelerated Mobile Page) je ustvari osiromašeni HTML koji pridonosi smanjenju veličine stranice što utiče i na vreme učitavanja weba. Cilj mu je ubrzavanje učitavanja weba na mobilnim uređajima tako da koristi manje procesorske snage i manje internet podataka. 


Ako ste ikada nešto guglali na mobilnom (što ne sumnjamo), sigurno ste našli na AMP ili ubrzane mobilne stranice. 

(korisnički interfejs otvorenog koda) kojeg je razvio Google u saradnji sa Twitterom sa ciljem bržeg i boljeg korisničkog iskustva na mobilnim stranicama.  

AMP stranice su zapravo kopije originalnih webu sa HTML-om i pojednostavljenim CSS kodom. Upravo se zbog toga na svakoj AMP stranici unutar HTML... Saznajte više
Česta pitanja? Zašto bi trebalo da ih imate na webu?
Stranica česta pitanja ili FAQ stranica odgovara na česta pitanja online posetioca, kupaca i klijenata. Stranicu čestih pitanja potrebno je redovito ažurirati jer pomoću nje, korisnici mogu doći do zanimljivih i korisnih informacija, a vama će uštedeti vreme rezervirano na korisničku podršku i odgovaranje na mailove.

Koja je svrha FAQ stranice (stranice sa čestim pitanjima)?


Odgovor: Za odgovaranje često postavljenih pitanja o vašem poslovanju.

Zapravo, ovaj odgovor je samo jedan mali deo pozitivnog potencijala stranice sa čestim pitanjima.

FAQ sekcija može biti učinkovit dodatak webu jer:
  • ublažava stres i zabrinutost tokom online kupovine
  • korisničku podršku rešava jednog dela tereta
  • poboljšava SEO i web navigaciju
  • stvara poverenje među korisnicima
  • oduševljava... Saznajte više
Na kojim stranicama se radi link building?
Link building se u pravilu radi na eksternim webovima a više je tehnika kojima se spoljne stranice linkovima povezuju sa vašim webom.

Link building potrebno je raditi na stranicama koje imaju dobar autoritet domena i dozvoljavaju linkove. Ako je veći autoritet domena onda je i veća korist od link buildinga.

Stranice ne smiju označavati linkove kao “nofollow” jer ih u tom slučaju tražilice neće pratiti pa nema koristi od link buildinga na njima.

Takođe, linkove nije dobro postavljati na stranice koje već imaju puno različitih linkova (neki forumi ili direktoriji na koje je lako postaviti linkove), jer tada to izgleda kao spam, a... Saznajte više
Šta je link building? Koliko vredi jedan link?
Link building je tehnika dobijanja linkova sa eksternih webova na svoj web. Link ili hyperlink (poveznica) je veza između dve različita weba.

Više je načina i tehnika za provedbu link building kampanja, a često se kaže da je link building i jedna od najzahtevnijih SEO tehnika.

Dva su osnovna načina na koja pretraživači koriste linkove:
  • Za otkrivanje novih webova
  • Za pomoć kod rangiranja stranice u rezultatima pretraživanja
Dakle, za bolju poziciju na pretraživačima potrebno je imati postavljene spoljne linkove koji vode na vaš web. Ali, ti isti linkovi trebali bi biti visoko kvalitetni, jer sama količina linkova nije bitna koliko i njihova kvaliteta. Na primer,... Saznajte više
Koliko vremena uložite u optimizaciju Internet stranice?
Svaki sajt je drugačija i posebna na svoj način, pa je zbog toga za svaku potrebno uložiti maksimalno truda i vremena kako bi bila što bolje pozicionirana na internet pretraživačima. Za početak je potrebno kroz određene alate proveriti kolika je konkurencija ključnih reči i drugih sajtova. Prema tome se izrađuje i celi plan SEO optimizacije.

Ako su meta, title, alt i h1 tagovi napisani po pravilima koje nalaže SEO, vreme potrebno za optimizaciju biće kraće. Isto tako je i sa samim sadržajem unutar weba. Ključne reči najvažniji su faktor za postizanje dobre optimizacije weba.

Kako je na samom početku navedeno, svaki web... Saznajte više
Koliko je vremena potrebno za napredak u pozicioniranju ključnih reči?
Jednu od najvećih uloga u kupovini, odnosno ponudi proizvoda ili usluga preko interneta imaju Google AdWords oglasi koji se postavljaju preko ključnih reči. Internet pretraživači preko kvalitetnih ključnih reči dolaze do oglasa i prikazuju ga klijentu, ali samo onom klijentu koji je zainteresovan za taj proizvod. Takođe, budžet koji će biti potrošen na internet oglašavanje određuje se unapred, a naplaćuje se samo onaj oglas na koji klijent klikne.

Internet pretraživač, u ovom slučaju Google, je pretraživač koji koristi niz metoda kako bi se odredilo koje stranice će biti prikazane i kojim redoslijedom. Točne formule za što bolje pozicioniranje sajta nema, ali... Saznajte više
Šta je tehnička optimizacija za pretraživače
Često se može čuti da moderan SEO nije tehnički i da više iziskuje "content" znanje. "Content" optimizacija uključuje taktike kao izbor ključnih reči, stukturiranje sadržajnog razvoja i sl.

Iako se poslednjih nekoliko godina veća pažnja posvećuje "content" optimizaciji, bez tehničke optimizacije ne mogu se očekivati pozitivni rezultati.

Tehnička optimizacija stranica uključuje:
  • XML sitemaps - semantičko označavanje koje tražilicama daje specifične detalje o stranicama, slikama i video prikazima na web siteu.
  • "404 pages" - pojavljuju se kada neka stranica nedostaje ili dolazi do tzv. "broken links". U tom slučaju preusmerava se na odgovarajuću stranicu web sitea.
  • 301 redirekcije - stranice koje više ne postoje preumsjeravaju se... Saznajte više
Kako do visoke pozicije SERP-a za brendirane ključne reči?
Ključne reči, odnosno brendirane ključne reči su jedna reč ili fraza kojom želimo da nas netko kada postavi određeni upit i pronađe u rezultatima pretraživanja, pogotovo u slučajevima kada se na našoj stranici nalazi upravo odgovor na postavljeni upit.

Može se reći da su ključne riječi veza koja povezuje korisnika i sadržaj i uz njihovu pomoć povećat ćete broj prikazivanja svoje stranice u rezultatima pretaživaču.

Ono što je važno svakako je istaknuti važnost korištenja ključnih reči u SEO optimizaciji:
  • naslovnim oznakama,
  • meta opisima,
  • URL-ovima,
  • H naslovima,
  • ALT tagovima,
  • samom sadržaju na sajt
Dakle, ako naslovnica vašeg weba nije među prvim rezultatima pretraživanja za brend ključnu reč, postoji mogućnost da... Saznajte više
Zašto Google menja moj meta opis?
Kada Google odluči da zameni postojeći meta opis ili title tag sa svojom tekstualnom verzijom, to obično znači da je Google procenio da sa svojim meta opisom ili title tagom niste ponudili ništa korisno za čitatoca. Meta opis ili title tag može biti preoptimiziran, pretrpan ključnim rečima, predugačak, prekratak ili nije relevantan sa sadržajem na stranici. 



Surova činjenica je ovakva:
  • ako posetilac pretražuje ključne reči koje ste uključili u meta opis, Google će da koristi vaš opis u SERP-u
  • ako se ključne reči nalaze u sadržaju stranice, ali ne u meta opisu, Google najvjerojatnije neće upotrijebiti postojeći meta opis te će ga generirati... Saznajte više
Elena Majer